Hoe de sponsors van Nadal zijn historische zege op Roland Garros vieren

Rafael Nadal schreef zondag 11 juni geschiedenis door voor de tiende Roland Garros te winnen. De Spanjaard is de eerste speler die tien keer de titel verovert op eenzelfde Grand Slam-toernooi. Hét moment bij uitstek voor een merk om op in te haken. Wat doen de persoonlijke sponsoren van Nadal om hun uithangbord te feliciteren?

Rafael Nadal is nu officieel 'The King of Clay'. De huidige nummer twee van de wereld veroverde in Parijs zijn vijftiende Grand Slam-titel. De sportwereld was logischerwijs vol lof over deze prestatie. Voor zijn persoonlijke sponsoren was de zegereeks op Roland Garros een perfect moment geweest om op een originele manier aandacht te genereren. Maar eigenlijk slaagde alleen het horlogemerk Richard Mille erin op een succesvolle en originele manier in te haken op de historische zege van Nadal.

Richard Mille maakte speciaal voor Roland Garros een horloge ter waarde van 750.000 dollar voor Nadal. De Spanjaard droeg de RM27-03 Rafael Nadal Tourbillion – waarvan er maar 50 op de markt komen - onder meer tijdens de finale tegen Stan Wawrinka. En iedereen zag het horloge toen Nadal met de trofee in handen stond. Slim bedacht van Richard Mille.

Een andere leuke inhaker kwam van de stad Parijs. Op nota bene de avond van de parlementsverkiezingen werd de Eiffeltoren verlicht in de kleuren rood en geel als eerbetoon aan Nadal.

Uiteraard produceerde Nike (zoals we gewend zijn) een mooie video met hoogtepunten van Nadal en zijn er speciale sneakers en een t-shirt ter ere van 'La Decima' te koop. En de overige 7 persoonlijke sponsoren van de Spanjaard? Die feliciteerden hun uithangbord, zonder daarbij echt op te vallen. Een gemiste kans.

Nike


Tommy Hilfiger

Babolat

Telefonica (Movistar)

Banco Sabadell

Kia

MAPFRE


Headerfoto: Twitter@RafaelNadal