Ook in de sponsormarkt draait het steeds meer om digital en data. En toch hebben deze termen een andere betekenis gekregen dan pakweg twee jaar geleden. Ze krijgen anno 2016 veel meer inhoud. Het is niet alleen maar “uitzenden op een digitaal platform”, maar alles gaat naar een een-op-eenrelatie tussen de consument en aanbieder. In de tweede aflevering van Today at IEG gaat Bob van Oosterhout dieper in op deze ontwikkelingen en geeft hij aan hoe merken steeds meer een 'hyper local' benadering combineren met 'global' werken & denken.
Een van de voorbeelden die Bob van Oosterhout aanhaalt is de nieuwe sponsorstrategie van de Rabobank. Verder bespreekt Bob samen met de vaste presentator, Peter Sprenger, de belangrijkste observaties van de eerste dag. Interessante statements van sprekers passeren de revue, zoals “Good is the new cool” over de groeiende rol van maatschappelijke sponsoring. Bekijk hieronder de video update van dag 1 en volg de komende dagen SportNEXT voor meerdere Today at IEG-video's!
In samenwerking met Triple Double, Sponsorreport, SportsCloud en Create5 hebben we elke dag in het kader van 'Today at IEG' één of meerdere video's over de 33e editie van het IEG Sponsorship Conference in Chicago gepubliceerd. Hieronder zijn alle bijdragen terug te vinden.
ZIE OOK:
Today at IEG #1 - Sponsorships veroveren waarde in de digitale wereld
Today at IEG #2 - Hyper local als nieuwe norm voor succesvolle sponsorships
Today at IEG #3 - Thomas van Schaik over kansen voor de Nederlandse sport(marketing)
Today at IEG #4 - Wat kan de sport leren van 3 leading influencers in de museumsector?
Today at IEG #5 - Waarmee kan de toekomstig sportmarketeer zich onderscheiden?
Today at IEG #6 - Cross-overkansen tussen sport en cultuur nog onvoldoende benut
Today at IEG #7 - Wrap up IEG Sponsorship Conference: ‘Gouden jaren sportmarketing op komst’
Wil je niets missen over de IEG Sponsorship Conference? Volg de tag #IEG2016 op SportNEXT of bekijk de video's als eerste op onze Facebook-pagina!