IEG2015 met de succesvolle campagnes van adidas en KPN

KPN en adidas voerden het afgelopen jaar twee zeer succesvolle en gedenkwaardige sponsorcampagnes. Mark Versteegen, sponsormanager KPN, en Thomas van Schaik, Global Brand Director bij adidas kijken positief terug op de reacties en delen de belangrijkste inzichten. Een uitgebreid interview over de agressieve inzet van social media bij de Brazuca WK-campagne van adidas en het verbinden van KPN met een geïntegreerde sponsormix.

De laatste dag van het grote sponsoring- en marketingcongres in Chicago, IEG Conference, is aangebroken. Tijd om terug te blikken en de belangrijkste conclusies op een rij te zetten. Mark Versteegen en Thomas van Schaik gaven eerder een prestatie over de sponsorstrategie en gaan nu dieper in op wat de campagnes tot zo'n groot succes maakten. Dutch Day op het IEG Conference!

Bekijk hier alle blogs over: IEG 2015

Wat zijn de belangrijkste learnings na vier dagen Chicago? Het sponsorvak is volop in beweging en wordt niet langer buitengesloten. Sponsoring wordt onderdeel van het marketing- en communicatieplan. Content is key, iedereen kan tegenwoordig content maken. Rechtenhouders, bonden en clubs moeten daarin mee. Red Bull en Coca-Cola zijn twee aansprekende voorbeelden, de inzichten zijn relevant voor iedere sponsor en gesponsorde.

Op Sponsorreport.nl delen Nederlandse sponsorprofessionals dagelijks hun ervaringen van IEG2015. Nicole Bekkers (KNVB) en Jacqueline van der Plas (NOC*NSF) delen de belangrijkste learnings van de afgelopen vier dagen.