IEG2015 over het toenemende belang van fandata

De derde dag van het IEG Conference in Chicago bracht veel inzichten over data. Klantendata, fandata. Het doel van content is namelijk niet alleen zenden maar ook de fan/ klant beter te leren kennen. Een nieuwe video-update!

Fan experience, customer centric, real-time. Het zijn termen die de hedendaagse (sport)marketeer moet kennen. Merken en sportorganisaties moeten bezig zijn met het verzamelen van data over de klant. Alleen zo kan maatwerk geleverd worden. Maatwerk zorgt weer voor een betere ervaring en daarmee hogere inkomsten. Het hedendaagse marketingspel in een notendop.

Bekijk alle blogs van: IEG2015

Wie fandata laat liggen verspilt zijn eigen economische kansen. Goede voorbeelden zijn Disney en Nike. Wees niet afhankelijk van Google of Facebook, verzamel zelf data over de klant. Bedrijven die in staat zijn om zelf data te verzamelen winnen in de toekomst. We leven in 'the age of now' alles is real-time.

Op Sponsorreport.nl delen Nederlandse sponsorprofessionals dagelijks hun ervaringen van IEG2015. Dinsdag 17 maart was Dutch Day op IEG2015 in Chicago. Tomas van Schaik (adidas), Hans Erik Tuijt (Heineken) en Mark Versteegen (KPN) blikken terug op de presentaties en reacties vanuit de zaal.