In de BV Sport: Menno Geelen over wat het succes van Ajax betekent voor de sponsoring

Leiden de goede prestaties van Ajax in Europa tot meer inkomsten voor de club? Frank van den Wall Bake en Rick Winkelman gingen in de BV Sport in gesprek met Menno Geelen, commercieel directeur van de Amsterdammers.

Ajax maakte dit seizoen indruk in Europa en wist zelfs de Europa League-finale te bereiken. Het was voor het eerst sinds 2002 dat er weer een Nederlandse club in een Europese eindstrijd stond. Wat gebeurt er marketingtechnisch met een club die zo goed presteert? Zie je daar direct de resultaten van?

In de BV Sport beantwoordt Menno Geelen onder meer deze vraag. Ook gaat hij in op de populariteit van Ajax in China, het vrouwenvoetbal, de jeugdopleiding en eSports.

Ook SPORTNEXT mengde zich in het gesprek over eSports en de strategie die Ajax op dit gebied hanteert.

ZIE OOK: Het laatste sportmarketingnieuws met kassa voor Ajax en adidas, Eredivisie presenteert nieuw logo

In de BV Sport nemen sportmarketinggoeroe Frank van den Wall Bake en Rick Winkelman de luisteraar mee in de wereld van de geldstromen in de sport. Met studiogasten, telefonische interviews, achtergronden en mooie anekdotes uit het heden en verleden.

De BV Sport is er iedere woensdag van 15.00 tot 16.00 uur. Elke uitzending levert SPORTNEXT een bijdrage aan het programma.

Luister de uitzending hieronder terug:


Headerfoto: Ajax