Intersport mikt met Ladies Night op de sportieve vrouw

De sportieve vrouw wordt steeds meer als een interessante doelgroep gezien. Intersport richt zich nu ook steeds meer specifiek op vrouwen. Na een eerste Ladies Night in januari organiseert de sportspeciaalzaak dinsdag 29 september een tweede speciale avond voor vrouwen. De Ladies Night zal het sluitstuk vormen van de campagne ‘Back to the Rhytm’, waarmee Intersport de vrouwelijke doelgroep meer wil aanspreken en activeren.

Op 29 september in de meeste Intersport-winkels tussen 19.00 en 21.00 in het teken van de vrouwelijke klant. De deelnemende winkels organiseren dan sportieve uitdagingen, er worden product clinics gegeven en de laatste trends en innovaties worden gepresenteerd. Intersport ziet duidelijk een nieuwe markt in de vrouwen. Voor de Ladies Night worden zelfs radiocommercials gemaakt om de vrouwen naar de winkels te trekken.

De Ladies Night is de afsluiting van een grotere de campagne Back to the Rhytmdie de komende weken nog loopt. Met deze campagne richt Intersport zich speciaal op vrouwen. Onderdeel daarvan was een glossy met medewerking van onder anderen Fajah Lourens, Vivian Reijs en Danie Bles. Intersport zocht ook duidelijk de samenwerking met fashion bloggers om via hun websites en social media-kanalen de vrouwelijke doelgroep te bereiken.

Jan Willem Juffer, directeur Intersport Nederland ziet veel potentie in de vrouwelijke doelgroep. Vrouwen beoefenen steeds meer uiteenlopende sporten en daar willen wij met ons assortiment en het bieden van beleving in de winkels op inspelen. Intersport gaat zich voortaan ook structureel op sportieve vrouwen richten en met ‘Back to the Rhythm’ hebben we hiervoor de knallende aftrap gegeven met als voorlopig sluitstuk de aanstaande Ladies Night.