Intersport profiteert van succes OranjeLeeuwinnen

12 september 2016, de KNVB brengt naar buiten dat het met Intersport een nieuwe KNVB-partner heeft. Naast ING en Nike heeft ook Intersport het lef om zich aan het vrouwenvoetbal te verbinden. Intersport is daarmee de eerste in de historie van de KNVB die zich alleen aan het vrouwenvoetbal verbindt, maar vast en zeker niet de laatste.

Intersport brengt 'Sport to the people' en ziet het vrouwenvoetbal als ideaal middel daarvoor. De vrouwen van het Nederlands elftal zijn namelijk niet alleen enorm benaderbaar, ze hebben ook een grote community achter zich. Een community die hier zelf nog niet bewust van was. Want zij kenden geen Oranjekoorts, geen OranjeLeeuwinnen en geen lotgenoten.

Wel stonden ze met ongeveer 153.000 – and still counting – elke week op de velden te voetballen. Tel daarbij een aankomend EK in eigen land op en je hebt kans op een succesformule die zijn weerga niet kent.

Lef

Het is achteraf natuurlijk altijd makkelijk praten, maar niet alleen in het voetbal geldt 'niet geschoten is altijd mis'. Intersport had dus net als ING en Nike het lef om in te stappen en is ook de komende jaren van plan om de snelst groeiende sport van Nederland stevig te omarmen. In lijn met hun strategie 'sport to the people' wil Intersport het vrouwenvoetbal echt naar de mensen brengen en alle voetballende meisjes de kans geven om hun handen in de lucht te steken voor het vrouwenvoetbal.

Deze aanpak is al direct vanaf de lancering zichtbaar, maar de echte activatie volgde in aanloop naar het EK. Met speciale haarbandjes gaf Intersport voetbalmeisjes de kans om hun trots op de OranjeLeeuwinnen te uiten en direct in contact te staan met de rest van de community. Een succes, want alle 10.000 stuks zijn gedurende het EK opgehaald bij de 80 verschillende Intersport-filialen in Nederland.

Video: Haarbandjes WEURO 2017


Omarmd

Verder organiseerde Intersport clinics, inspireerde het jonge voetbalmeisjes en gaf het een jaar lang tickets weg voor alle wedstrijden van de OranjeLeeuwinnen. Gezien het enthousiasme op social media en het aantal aanmeldingen, mogen we concluderen dat deze acties massaal werden omarmd door de doelgroep.

Voor alle betrokkenen is het EK een enorm succes gebleken en het is dan ook mooi om te zien dat hiermee het lef van de vrouwenvoetbal partners is beloond. Het Europees Kampioenschap van de OranjeLeeuwinnen is daarnaast natuurlijk de allermooiste kers op de taart. Voor het team zelf, de KNVB, alle voetbalmeisjes en vooral ook gewoon voor alle voetbalfans in Nederland. Op naar het WK in 2019!