INTERSPORT steunt Braziliaans vrouwenvoetbal met campagne ‘Balls for Brazil’

INTERSPORT heeft donderdag afgetrapt voor een wel heel opvallende campagne. Met ‘Balls for Brazil’ roept de multi-sportspeciaalzaak heel Nederland op om oude voetballen in te leveren bij een INTERSPORT-winkel in de buurt en zo een bijdrage te leveren aan het vrouwenvoetbal in Brazilië. Voor elke ingeleverde bal doneert de winkelketen een euro aan het Braziliaanse vrouwenvoetbal. De consument ontvangt hiervoor een kortingsvoucher van 5 euro op het assortiment van INTERSPORT.

Sport to the People

"Sport is niet voor iedereen vanzelfsprekend”, zegt INTERSPORT-directeur Jan Willem Juffer. “Zeker niet voor veel jonge meiden in Brazilië. Drugssmokkel, wapens en criminaliteit zijn voor de Braziliaanse meisjes op jonge leeftijd vaak een enige optie. Met meer aandacht en mogelijkheden voor sport kunnen zij zich onttrekken en beter ontwikkelen voor een bestendige toekomst. INTERSPORT’s merkboodschap ‘Sport to the People’ drukt eenvoudig en emotioneel de essentie van ons merk uit. De actie ‘Balls for Brazil’ sluit daarmee naadloos aan op waar wij bij INTERSPORT voor staan.”

TV commercial

De campagne wordt gelanceerd met een TV commercial die vanaf 4 augustus te zien is in het reclameblok van de STER. In deze commercial zien we Nederlandse kinderen letterlijk hun bal doorgeven aan een meisje in Brazilië, dat de bal vervolgens weer gebruikt om samen met haar vriendinnen te voetballen. De commercial is opgenomen in diverse Nederlandse steden en in Rio de Janeiro.
 

Lokale uitrol

Naast de landelijke commercial wordt de actie ook via de social media-kanalen en het eigen magazine van INTERSPORT aangejaagd, welke 6 keer per jaar onder 1,2 miljoen huishoudens wordt verspreid. Tot slot is er ook een lokale PR-campagne opgezet, waarbij de verschillende INTERSPORT-ondernemers via huis-aan-huisbladen consumenten oproepen om hun ballen in te leveren bij de lokale INTERSPORT-winkel.
 

Samenwerking

Deze campagne is opgezet in samenwerking met Stichting Favela Street, social enterprise More2Win, communicatie- & PR bureau BijlPR en sportmarketingbureau Triple Double. Meer informatie is te vinden op www.intersport.nl/ballsforbrazil.