Nachtgolfwedstrijd van Warsteiner levert mooie beelden op

Ruim zestig deelnemers stonden twee weken geleden midden in de nacht op een speciale golfbaan in het Amsterdamse Bos voor een wedstrijd nachtgolf. Warsteiner, official sponsor, van het KLM Open, organiseerde de 'Warsteiner Nightgolf Challenge' compleet met LED-verlichting en glow-in-the-dark-golfballen.

Golf is bezig om buiten de gestelde banen te treden. TaylorMade (onderdeel van adidas Group) investeert $2 miljoen in de ontwikkeling van de golfsport en opent Hack Golf. Een innovatieplatform om de golfsport interessanter te maken voor een jonge doelgroep. Thema's zijn toegankelijkheid maar ook uitrusting, regels en beleving.

Terug naar de Nightgolf Challenge. De eerste bal werd om 11 uur 's avonds geslagen en drie uur later verdween de laatste bal in de hole. Onder de deelnemers waren Taeke Taekema, Frits en Barbara Barend, Richard Witschge, winnaars van Warsteiner toernooien en groepen van verschillende golfverenigingen. De deelnemers moesten allerlei hindernissen overmeesteren waaronder een verlichtte boot raken. Alleen Richard Witschge slaagde daarin. Uit de beelden blijkt ook dat niet alle ballen zijn teruggevonden.

Warsteiner is betrokken bij meerdere internationale sportevenementen: "Het KLM Open is daar een onderdeel van. Wij zagen een groeiende interesse voor de golfsport, met name onder jonge mensen. Sinds 2012 nemen we golf dan ook mee in onze innovatieve activaties en integreren we de sport in onze actiecommunicatie. Daarom introduceerden we het volgende hoofdstuk in dit veelbelovende verhaal: de Warsteiner Nightgolf Challenge."

Bron: Golfweekly