Nationale-Nederlanden maakt tempo voor deelnemers NN CPC Loop Den Haag

Nationale-Nederlanden is vorig jaar in de wereld van het hardlopen gestapt. Dankzij het hoofdsponsorschap van NN Group in onder andere de NN CPC Loop Den Haag en de NN Marathon Rotterdam is het succesvol geïntroduceerd als supporter van alle hardlopers. Vanaf dit jaar wil Nationale-Nederlanden meer betekenis geven aan deze sponsoring richting (met name) de beginnende hardloper. Daarom is er in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double een overkoepelende sponsorstrategie en bijhorend jaaractivatieplan ontwikkeld die goed aansluit bij de merkbelofte van dit oer-Hollands bedrijf. Tijdens de NN CPC Loop Den Haag werden de eerste wapenfeiten uit dit plan zichtbaar.

“Elke stap telt”

Iedereen loopt voor het bereiken van een eigen persoonlijk doel. Bijvoorbeeld voor een gezonder leven, vrijheid in je hoofd, een goed doel, of het realiseren van een sportieve prestatie. Dat begint niet met het lopen van een (halve) marathon. Dat begint met een eerste stap. Want elke stap brengt je dichter bij je doel. Zoals in het leven. Nationale-Nederlanden helpt je hierbij. Daarom is gekozen voor de overkoepelende sponsorthematiekElke stap telt.

Nationale-Nederlanden Pacing Team (powered by Runnersworld)

Als onderdeel van deze nieuwe conceptrichting omarmt Nationale-Nederlanden dit jaar in samenwerking met Runnersworld een team van tempomakers. Deze zogenaamde pacerszijn een bekend fenomeen tijdens hardloopevents en helpen deelnemers bij het behalen van hun streeftijd. Door hun ruime wedstrijdervaring voelen zij het tempo en de wedstrijdafstand perfect aan en zijn ze daardoor in staat om heel gelijkmatig van start naar finish te lopen. Op deze manier voorkomen de pacers tijdens de wedstrijd het zogenaamde jojo-effect, want zeker bij onervaren lopers ontbreekt het soms aan tempovastheid.

Jouw doel, jouw tempo

Afgelopen zondag werden ruim .1000 deelnemers tijdens de CPC Loop Den Haag begeleid naar hun favoriete streeftijd door in totaal 19 pacers tijdens de halve marathon. Bijna een verdubbeling (!) van het aantal in 2015. Deelnemers konden zich vooraf aanmelden op de event-site waar iedere pacer persoonlijk werd geïntroduceerd. Op deze manier konden de deelnemers al vooraf ‘kennismaken’ met hun tempobegeleider om zich optimaal voor te bereiden op de loop. Deze persoonlijke benadering voorafgaand aan, maar zeker ook tijdens de loop stond voor Nationale-Nederlanden centraal. Want, ongeacht het tempo, verdient iedereen de juiste begeleiding op weg naar zijn of haar doel.

Alessio Tilocca, Brandmanager Nationale-Nederlanden, vult aan: We zijn heel enthousiast over het omarmen van het Pacing Team. Het sluit goed aan bij datgene wat we iedere dag doen voor onze klanten. We helpen hen hun persoonlijke doelen te bereiken, zoalsonzepacers lopers begeleiden naar hun streeftijd. Het verheugt me om te zien dat het daadwerkelijk bijdraagt aan de belevening van de loper en we erin slagen om betekenisvoller te zijn. De reacties van de deelnemers zijn positief en daar doen we het uiteindelijk voor!