Nieuw sportmarketingbureau gericht op de tennissport: Buro Tennis

Op de dag dat in Sportpaleis Ahoy Rotterdam de 42e editie van het ABN AMRO World Tennis Tournament van start gaat plaatst Martijn Kabbes, blogger hier op Sportnext, een kleine statusupdate op LinkedIn. "Trots om nieuw initiatief te kunnen melden. Vanaf vandaag bestaat Buro Tennis. Het buro met alle expertise op gebied van sponsoring, spelersmanagement, marketing, media en activatie van de tennissport." Bewust geen grote bekendmaking wel een kort interview op Sportnext.

Na 15 jaar ervaring als sponsormanager in het tennis, schaatsen en voetbal bij onder andere REAAL Verzekeringen, Proteq en zijn eigen sportmarketingbureau MK Sponsormatch neemt Martijn Kabbes samen met collega Martijn Verstrate de volgende stap en starten Buro Tennis. Een sportmarketingbureau gespecialiseerd in het ontwikkelen van tennisconcepten, voor merken, evenementen, verenigingen en tennissers.

Hoe is het idee voor Buro Tennis ontstaan?
"Martijn Verstrate en ik kennen elkaar al jaren, we begeleiden met veel plezier toptennissers als Igor Sijsling, Thiemo de Bakker, Jesse Huta Galung. We delen dezelfde passie voor de tennissport en hebben veel ervaring in het ‘vermarkten’ ervan. Bovendien hebben we samen een groot netwerk in het tennis opgebouwd. Dat willen we graag inzetten om op commercieel vlak de tennissport een impuls te geven. Samen staan we sterker daar zijn we van overtuigd en daarom hebben we besloten de krachten te bundelen."

Wat heeft het concreet voor gevolgen?
"Natuurlijk hebben we van te voren onze eigen spelers ingelicht en duidelijk gemaakt dat er voor hun niets zal veranderen. Voor het Nederlandse tennis willen wij de ideale dubbelpartner zijn om spelers en merken optimaal te laten presteren in hun associatie met deze sport. Buro Tennis kan dan de sparringpartner zijn van bijvoorbeeld de KNLTB, het ABN AMRO WTT, Topshelf Open, de Challengers en de Futures die in Nederland gespeeld worden. Maar we willen ook met eigen initiatieven komen om het Nederlandse tennis te ondersteunen zoals een commercieel team.”

Waar zie je kansen de komende jaren?
"In bijna ieder huishouden is wel een tennisracket aanwezig en we hebben een geweldige tennishistorie. Afgelopen week met de overwinning in de Fed Cup en ook deze week staat tennis volop in de aandacht en biedt veel spektakel. Tennis is de 2e sport in Nederland met ruim 600.000 aangesloten leden over meer dan 1.700 verenigingen. Vanuit Buro Tennis willen we alle betrokken en geïnteresseerde partijen in tennis bij elkaar proberen te brengen om zo beter in staat te zijn de commerciële kansen met het bedrijfsleven op een creatieve manier te gaan benutten."

Wordt Buro Tennis nog verder uitgebreid?
"Door het bundelen van de krachten hebben we direct een nieuwe jonge sportmarketeer toe kunnen voegen: Niels van Ekris. Afgelopen zomer heeft Niels van Ekris zijn studie SportMarketing & Management aan de Hogeschool Rotterdam met succes afgerond en daarnaast is hij een jaar werkzaam geweest voor de schaatsploeg Team Corendon."

Bekijk de website: BuroTennis.nl

Volg op twitter: @BuroTennis