Nieuw sportmarketingbureau gericht op opkomende atleten

Een gloednieuw sportmarketingbureau waar de atleet centraal staat heeft zich gevestigd in SX Eindhoven. Sport Stories van Bart van Schijndel wil krachtige verhalen gaan vertellen die op de lange termijn waarde gaan toevoegen aan de atleet en aan bedrijven. De eerste atleten, waaronder de bekende beachvolleyballers Reinder Nummerdor en Christiaan Varenhorst, staan over enkele maanden al in de spotlights.

De sportwereld kent na vijftien jaar geen geheimen maar uitdagingen voor Bart van Schijndel. Na onder de vlag van USG Brands ruim zeven jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor (sport)merken als Le Coq Sportif, Umbro, Diadora, Pantofola D'oro en Under Armour koos van Schijndel voor de internationale positionering van het Amerikaanse horlogemerk Timex. Sport kent geen landsgrenzen en van Schijndel wil met zijn eigen sportmarketingbureau Sport Stories atleten in het buitenland en vice versa beter gaan positioneren. "Beachvolleyball is ontzettend populair in Brazilië, Amerika en Polen. Daar liggen o.a. commerciële kansen voor Nederlandse sporters."

Nu de hectiek van de Winterspelen in Sochi en het WK voetbal in Brazilië achter ons ligt zijn de ogen gericht op het WK Beachvolleyball en de Spelen in Rio 2016. De ervaren Reinder Nummerdor is de meest bekende beachvolleyballer in Nederland en speelt samen met de jonge ambitieuze Christiaan Varenhorst. Beide sporters willen schitteren tijdens het WK Beachvolleyball in eigen land en volgend jaar in Rio. Twee pure en krachtige Hollandse atleten vol ambitie waar van Schijndel kansen mee ziet. "Bedrijven worden vandaag de dag pas actief als sporters succesvol zijn. Met Sport Stories wil ik graag een stap voor het succes zijn."

Het bureau richt zich op Olympische sporters met ambitie. Zo ook het jonge Nederlandse turn talent Casimir Schmidt. Tot Rio 2016 zet Cisimir alles op alles om zijn doel te halen en traint hij 30 uur per week. "Hij is niet een stereotype turner. Casimir staat voor stoer, zelfs een beetje bad boy image. Dat vinden bedrijven interessant." Naast het koppelen van bedrijven aan de atleten neemt van Schijndel ook het management en advies voor zijn rekening. Hij betreedt naar eigen zeggen het gat in de markt dat ontstaat voordat de medailles binnen zijn. "Voor nu ligt de focus op knallen bij het WK Beachvolleyball en WK Turnen en tussendoor wil ik ook al nieuwe sporters aan mij gaan binden."

Lees ook: nieuw sportmarketingbureau gericht op de tennissport