Nike start zoektocht naar de meest bizarre basketballer

Ondanks de opkomst van korte videoclips (Instagram en Vine) wordt de techniek nog maar weinig toegepast door marketeers. Nike breekt de lans en is in samenwerking met sterspeler Kevin Durant en meer uit de stal van Nike Basketball een zoektocht gestart naar de meest bizarre basketballer.

De opzet van een marketingcampagne met korte video's is simpel: plaats een oproep voor het filmen van een actie die niet langer duurt dan zeven seconden en deel de video op social media via Instagram of Vine. Een vergelijkbare campagne was eerder dit jaar te zien bij de virale Koningsworp. Meer dan 700 inzendingen was uiteindelijk het resultaat.

Lees meer over de virale Koningsworp

Van Los Angelos tot Liverpool en van Beijing tot Barcelona, Nike Basketball is nu op zoek naar 'worlds baddest basketball player'. Tot en met 7 september kunnen basketballers van over de hele wereld deelnemen door een video op te nemen en te delen op Twitter, Instagram, Youtube, Facebook of Vine met #summerisserious.

Wereldwijd zijn daarnaast verschillende evenementen waar cameraploegen aanwezig zijn om de acties op te nemen. Bijvoorbeeld een slamdunk of een schijnbeweging. "If you've got game, you'll earn a name. And if you bring your baddest, the world's biggest pickup game awaits." De finalisten mogen naar show down event in Barcelona om daar de meest bizarre acties te tonen.

Nike's - Summer Is Serious