Olympische verleiding, de mooiste reclamecampagnes richting Rio (II)

Het grootste sportevenement ter wereld gaat bijna weer van start, de Olympische Spelen in Rio. Atleten van over de hele wereld gaan strijden om het goud. Niet alleen de atleten, maar ook merken strijden om de aandacht. Op weg naar de Olympische Spelen zijn daar fantastische campagnes uit gekomen. In aanloop naar de Olympische spelen laat ik je in 3 blogs de beste en meest interessante internationale campagnes zien. Dit is blog 2. 

Samsung

Samsung heeft meerdere Olympische campagnes. In ‘The Anthem’ komen alle nationale volksliederen bij elkaar in één verbindend internationaal volkslied. Het verbindt en brengt mensen samen in een tijd waar de wereld kwetsbaar is. De volksliederen van verschillende landen worden door andere nationaliteiten gezongen op verschillende locaties. Dit benadrukt de verschillen, maar ook de eenheid tussen mensen. Deze campagne laat zien dat Samsung grenzen wil doorbreken en de wereld wil verenigen door technologie en communicatie.

De tweede campagne van Samsung gaat over vooruitgang en het overwinnen van moeilijkheden. Elke atleet die meedoet aan de Olympische Spelen heeft een ongelooflijk inspirerend verhaal om te vertellen, maar sommige verhalen zijn net wat anders dan de anderen. De 19 jaar oude Margret Rumat Hassan uit Zuid-Soedan zal voor het eerst uitkomen voor haar land, dat sinds de onafhankelijkheid een aantal jaren geleden nu voor het eerst als land met eigen Olympisch comité deelneemt aan de Olympische Spelen. Perfect voor Samsung's campagne die de link willen leggen tussen vooruitgang en het overwinnen van moeilijkheden richting hun merk. Rumat Hassan speelt de hoofdrol in een reclamefilm waarin de koppeling wordt gemaakt met de draadloze Samsung Gear IconX oortelefoontjes.

Visa


Visa sponsort de Olympische Spelen al meer dan 30 jaar. In haar campagne voor Rio focust Visa zich op atleten van over de hele wereld die naar Rio gaan, waarin de technische innovaties van Visa centraal staan gecombineerd met een humoristisch twist.
 

Gatorade

In de Gatorade campagne worden Usain Bolt, Serena Williams, Paul George en April Ross gemotiveerd door hun jongere zelf. Gatorade laat zien dat de passie voor sport eigenlijk al heel erg jong begint en dit bouwt door op hun platform 'Win from Within’.


Special Olympics


“When I found out you were coming, it was the happiest day of my life," begint the voiceover van de vader "A boy. A boy that would love football as much as I did. I waited nine long months, and then you were born. And you gave me the most unexpected surprise.”


t:

Special Olympics "I'm Your Fan" from Ciclope 2016 on Vimeo.

Hij eindigt: "I wanted so much to teach you about this game, but in the end, it was you who ended up teaching me about life. I am your biggest fan." En hiermee gaat het uiteindelijk over liefde en onvoorwaardelijke liefde.

Lacoste - Support with style

Lacoste wint een gouden medaille als choreografie een Olympische Sport zou zijn. Lacoste bouwt voort op haar campagne 'Life is a beautiful sport' met de video: 'Support with Style' als sponsor van het Frans Olympisch Team.