Omvangrijk sponsorprogramma van ING krijgt opnieuw een impuls

Bij de start van het voetbalseizoen ging één van de meest omvangrijke sponsorprogramma's in de geschiedenis van amateurvoetbal van start. ING werd per 1 september (hoofd)sponsor van ruim 450 verenigingen om samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een flinke impuls te geven. Het stimuleringsplan wordt nu zelfs verder uitgebreid, vanaf 10 november kunnen ook kleinere amateurvoetbalverenigingen kans maken op sponsoring door ING. En wel op innovatieve wijze: een pitch op de Facebookpagina van ING Nederland.

Het voetbalseizoen is voor 452 voetbalverenigingen goed begonnen. 122 verenigingen verwelkomden ING als hoofdsponsor en 330 clubs als subsponsor, minimaal voor de komende 3 jaar. Clubs uit heel Nederland maakten met een originele pitch kans en 800 aanmeldingen kwamen binnen. ING, minimaal tot 2018 van de KNVB, wil met één van de meest omvangrijke sponsorprogramma's ooit in het amateurvoetbal 'een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateurverenigingen' (de bakermat van het Nederlandse voetbal). Naast de financiële impuls (voor de bouw van nieuwe kleedkamers, ontwikkelen van jeugdvoetbal of opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging - snelstgroeiende groep zo bleek recentelijk uit de jaarcijfers -) gaat ING ook het amateurvoetbal helpen om financieel fit te worden door te ondersteunen bij de financiële huishouding.

Het programma is in volle gang en vanaf 10 november kunnen ook kleinere amateurvoetbal verenigingen kans maken op sponsoring door ING. Verenigingen met minder dan 300 leden en/of een jeugdafdeling van minder dan 50 leden kunnen een pitch indienen op de Facebookpagina van ING Nederland. In totaal zijn er 3 acties van 14 dagen en per actie worden 3 winnaars gekozen. De bekendmaking van de 9 verenigingen is eind december en de sponsorstart is per 1 januari. Een 3-jarig contract ter waarde van €5.000 per jaar.

Lees ook: Samen Schreven Zij Geschiedenis

Op de Facebookpagina van ING Nederland staat een tabblad 'Amateurvoetbal' met meer tekst en uitleg over de actie. Zo moet de pitch in ongeveer 2.0000 tekens met eventueel foto's of video's. De eerste pitch (10 - 16 november) draait om de maatschappelijke betrokkenheid van de vereniging, de tweede actie (24 - 30 november) om hoe oranje jouw vereniging is en de derde actie (8 - 14 december) laat zien wat liefde voor voetbal is bij jouw vereniging.

Afbeeldingen: Twitter ING Nederland