Opleiding Digitale Strategie voor managers in de sportsector

Veel sport organisaties hebben de behoefte om de snelle digitale ontwikkelingen beter te begrijpen. Het is een logisch gevolg van de snelle veranderingen in onze samenleving de afgelopen jaren. De consument verandert, de technologie verandert en daarmee verandert ook de marketingstrategie van moderne organisaties. Sportorganisaties zitten middenin deze transitie. Ze hebben niet alleen leden, maar ook fans, volgers, kopers, bezoekers, deelnemers, etc. Marketing is veranderd, en daarmee zijn ook de strategieën verandert hoe je financiële waarde kunt creëren voor je organisatie. Rond dit thema is een uniek vijfdaags opleidingsprogramma opgezet.

In de opleiding doceren de beste praktijkmensen uit de sport in Nederland in combinatie met bedrijfskundige docenten die verbonden zijn aan de top van Nederlandse business schools en universiteiten. Toon Gerbrands, Bob van Oosterhout, Ger Hofstee, Peter Sprenger en Denis Doeland zijn allemaal topexperts op hun vakgebied en opinieleiders rond ontwikkelingen binnen hun vakgebied. De opleiding is gesplitst in een driedaags introductieprogramma en een programma van twee dagen waarin de opgedane kennis specifiek wordt toegespitst op de eigen organisatie van de deelnemer. Het programma dat ook intensieve persoonlijke begeleiding omvat, wordt voor een unieke prijs van € 2250,- aangeboden (normaal € 2950,-). Om de persoonlijke begeleiding te garanderen is het maximaal aantal deelnemers 20.

De opleiding heeft een bedrijfskundig fundament. Dat wil zeggen dat alle aspecten van marketing, strategie, digitalisering en financiële waarde geïntegreerd worden behandeld. De deelnemer krijgt daarmee toegang tot unieke bedrijfskundige - en sport gerelateerde kennis. De deelnemer leert welke strategische route voor de eigen organisatie gevolgd kan worden. Binnen het programma wordt ook de relatie tussen digitalisering, datamarketing en fanbase marketing behandeld. Het programma is opgebouwd uit theorie, interactieve discussies tussen de groep en docent, en de behandeling van businesscases uit de praktijk die snel het inzicht van de deelnemer vergroten.

De opleiding is geschikt voor directeuren en managers in en rond de sport. Bijvoorbeeld werkzaam bij sportbonden, betaald voetbal organisaties, overheden en sportevenementen. Ook is het programma zeer geschikt voor mensen die actief zijn binnen sport-maatschappelijke organisaties en voor sponsormanagers uit het bedrijfsleven die actief zijn met sponsoring. Organisaties die deelnemers afvaardigen maken in één keer een enorme stap in hun kennisniveau. Zij leren hoe ze met behulp van datamarketing nieuwe inkomstenstromen en verdienmodellen kunnen aanboren.

Deelnemers kunnen zich opgeven via het inschrijfformulier op www.businessofsports.nl. Het programma biedt de deelnemer een unieke kans om in een relatief korte periode actuele kennis op te doen en zijn of haar inzichten te delen én te toetsen met topprofessionals in de markt.