Parkmobile lanceert mediacampagne om naamsbekendheid onder voetbalfans te vergroten

Parkmobile heeft als Official Supplier van de Eredivisie een nieuwe mediacampagne gelanceerd. Met commercials op FOX Sports & NPO en radioreclames op Radio 1 (Langs de LIjn) wil Parkmobile de naamsbekendheid en productbekendheid onder voetbalfans nog verder vergroten. Parkmobile is sinds vorig seizoen supplier van de Eredivisie en heeft al diverse sponsoractivaties op zijn naam staan. Naast enkele reclamecampagnes op TV, in print en op de radio zijn er al diverse activaties met de clubs en via social media ingezet. Desondanks zijn nog niet veel voetbalfans met de app bekend of maken nog geen (massaal) gebruik van de dienst, waardoor de onderscheidende kracht van Parkmobile via de media nog verder benadrukt wordt. 

Parkmobile is marktleider in digitale parkeeroplossingen en biedt gebruikers een eenvoudige manier om te parkeren via bellen, sms'en of de app. Onderdeel van de overeenkomst met de Eredivisie is dan ook de parkeerproblemen rondom voetbalwedstrijden aan te pakken. Wij en de 18 Eredivisieclubs zullen profijt hebben van deze samenwerking. Samen met Parkmobile gaan wij bekijken hoe de parkeersituaties rondom voetbalstadions verbeterd kan worden. Daarnaast biedt Parkmobile haar Parkeer App gratis aan via de clubs, zodat ook alle fans kunnen profiteren van dit prachtige product, aldus Alex Tielbeke, directeur van Eredivisie CV, vorig jaar. Voor elke via de club nieuw geregistreerde klant ontvangt de Eredivisieclub een vergoeding, waardoor fans ook indirect hun favoriete team steunen. PSV was een van de eerste clubs die hier slim op inspeelde, door prijzen te verloten onder de geregistreerde gebruikers. 

Daarnaast wordt elke week via FOX Sports Eredivsie het "Parkmobile Moment van de Week" gedeeld. Iedere speelronde worden er drie bepalende spelmomenten 'geparkeerd', waarop voetbalfans op kunnen stemmen. Zo kon men in de laatste speelronde kiezen tussen de terugkeer van Foppe de Haan, de steunbetuigen voor Johan Cruijff (bij elke club) of de trefzekerheid van Dirk Kuijt. Onder de deelnemers wordt wekelijks 50euro (Parkmobile) parkeertegoed verloot. Daarnaast worden voetbalfans wekelijks bereikt (en beloond) via de 'Slimste supporterquiz'. Met de app - ontwikkeld door E-sites en Triple Double - worden de supporters elke speelronde uitgedaagd om drie multiple choice vragen in 15 seconden te beantwoorden. Diegene die dit goed doet maakt daarbij kans op een voetbalshirt of een vip-arrangement bij zijn/haar favoriete club. 

Ondanks het uitgebreide activatieprogramma van Parkmobile is mobiel parkeren nog niet bij iedereen gemeengoed. In samenwerking met Triple Double en Czar Jr. is er daarom een nieuwe commercial geproduceerd, welke gisteren voor het eerst op FOX Sports te zien was. De commercial (hieronder te zien) wordt op het betaalkanaal voornamelijk rondom de live Eredivisiewedstrijden uitgezonden en zal eveneens op de publieke omroep bij de samenvattingen te zien zijn. Daarnaast zijn er een drietal radiocommercials opgenomen (te horen tijdens Langs de Lijn op Radio 1) en verschijnen er online banners op de websites van FOX Sports en de Eredivisieclubs.