Subway Restaurants is de nieuwste eSports-partner van Ajax. De retailketen omarmt het domein binnen de club en maakte dit donderdagavond bekend tijdens de lancering van FIFA 18 in de Official Ajax Fanshop. Subway Restaurants sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen. Eerder op de dag kondigde Ajax al aan dat het nauw gaat samenwerken met PayPal op het gebied van eSports. Het totaalaantal partners voor het eSports-domein komt daarmee al op zes.
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, licht de samenwerking met Subway toe: "We zijn sinds een aantal maanden in contact met Subway. Ze hebben de ontwikkeling van de virtuele tak binnen Ajax het afgelopen seizoen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij zijn trots dat wij nu een partnership zijn aangegaan voor komend seizoen. De eSports doelgroep is een belangrijke doelgroep voor Subway en daarom wordt de retailketen specifiek partner van dit domein."
Rodger Schoester, senior marketing manager van Subway, kijkt uit naar het nieuwe partnership: "Wij hebben voor een samenwerking met Ajax eSports gekozen, omdat wij graag het merk Subway willen activeren in de doelgroep 'millennials' en 'generatie Z'. Via deze activaties willen we de fans extra plezier laten beleven aan Ajax en het spel. Ajax eSports hanteert zowel nationaal als internationaal een duidelijke strategie waarmee wij ons merk graag willen associëren. We blijven de resultaten van deze samenwerking met Ajax eSports goed analyseren, voor ons is het uiteraard belangrijk dat dit partnership ook een positieve werking heeft op het merk Subway."
ZIE OOK: Ziggo en Ajax willen met eSports-content relevantie creëren voor jongeren
PayPal
Eerder op donderdag maakte Ajax bekend dat het eveneens nauw gaat samenwerken met PayPal op het gebied van eSpots. PayPal was de eerste partner die er bewust voor koos om alleen Ajax eSports te omarmen binnen de club. PayPal sluit het eSports-partnership voor één jaar af, met een optie voor een tweede jaar.
"Mooi dat wij een nieuw bedrijf mogen verwelkomen binnen de club", aldus Menno Geelen. "PayPal is een merk dat met ons gelooft in eSports. Samen brengen we een nieuwe en jonge doelgroep in aanraking met het gemak en de voordelen van hun betaalservice. De samenwerking is bijzonder, want PayPal is de eerste partner die bewust voor alleen de eSports-afdeling van Ajax kiest, vanwege de specifieke doelgroep die we hiermee bereiken."
Jan-Willem Roest, CEO Benelux en Ierland van PayPal ziet kansen: "eSports is een enorm dynamische markt en groeit razendsnel, zeker in Nederland. In 2018 zijn er naar verwachting ongeveer 1,4 miljoen eSports-fans in Nederland, en in geen enkel ander Europees land groeit dit aantal zo sterk. Ajax is dé initiatiefnemer geweest van eSports in Nederland, en is ook wereldwijd een voorloper op dit vlak. Gamers willen vooral snel en gemakkelijk kunnen betalen, PayPal vult die behoefte voor hen in."
Ajax heeft in totaal nu zes partners voor Ajax eSports. Behalve Subway en PayPal zijn dat Ziggo, adidas, ABN AMRO en EA.
Headerfoto: Ajax