Samsung laat lopers munten verzamelen in ‘videogame’ tijdens marathon van Tel Aviv

Samsung heeft dit jaar op zeer innovatieve wijze een extra dimensie toegevoegd aan de marathon van Tel Aviv. De techfabrikant ontwikkelde een videogame-achtige campagne en gaf lopers de kans virtueel munten te verzamelen tijdens de marathon. De munten worden door Samsung omgezet in echt geld, dat wordt geschonken aan een goed doel.

Samsung is hoofdsponsor van de marathon van Tel Aviv in Israël, die op 24 februari plaatsvond. Het bedrijf bracht zijn sponsorschap dit jaar op een wel heel originele manier extra onder de aandacht door een marketingstunt geïnspireerd op iconische videogames als Mario en Sonic.

Speciale chip

De deelnemers aan de marathon konden tijdens het lopen munten verzamelen. Op het parcours waren op verschillende plekken munten geplaatst waar de lopers op konden stappen. Met behulp van een speciale chip die alle deelnemers droegen, werd geregistreerd wie er munten 'verzamelde'. In de database van Samung werd aan het eind van de marathon alles bij elkaar opgeteld en de munten werden omgezet in echt geld. Dat geld wordt gedoneerd aan een goed doel op naam van de loper.

Met een geschat aantal deelnemers van in totaal rond de 40.000 was de marathon van Tel Aviv een grootschalige, unieke inzamelingsactie.

Samsung heeft voor de campagne samengewerkt met het bureau Leo Burnet Israel. Het bureau maakte onderstaande promotievideo.


Bron: The Drum