Schaatsteam roept Nederlanders op om een schaats te zetten voor Sinterklaas

Sinterklaas is nog iets meer dan een week in het land, waardoor verschillende sportclubs en sportverenigingen met een sinterklaasactie komen. Extra veel korting op artikelen in de fanshop, een bezoek van Sinterklaas aan de sportclub of zelfs de goedheiligman als stadionspeaker: iedere club haakt op zijn eigen manier in. Toch springt er dit jaar één sinterklaasactie tussenuit: de (sponsor)activatie van Team beslist.nl! Met de actie #zetjeschaats roept de Nederlandse schaatsploeg iedereen - op social media én op ijsbanen -  om een schaats voor sinterklaas te zetten. En met succes!

Zet je schaats online

Via social media en de online webshop roept Team beslist.nl iedereen op om dit jaar niet een schoen, maar een schaats te zetten voor sinterklaas. Alle kinderen (en/of enthousiaste volwassenen) die hier vervolgens een foto van delen op social media (met de tags #zetjeschaats @beslist.nl), maken daarbij kans op een Playstation 4. Hoewel de actie nog niet lang van start is zijn er al tientallen foto's op Twitter, Instagram en Facebook gedeeld. Daarnaast heeft de schaatsploeg een oplossing voor alle kinderen die (nog) geen schaatsen hebben: op de website is een opvouwbare schaats te downloaden, die uiteraard branded is met het merk en de kleuren van de schaatsponsor.

Promotie via schaatsers en ijsbanen

Via de social media-kanalen van de schaatsers en het team wordt de actie gepromoot. Zo plaatste olympisch sprintkampioen Michel Mulder de eerste tweet op zijn persoonlijke twitteraccount, terwijl langebaanschaatser Kai Verbij zelfs een filmpje maakte. Bijzonder is echter de samenwerking die Team beslist.nl zocht met de ijsbanen: op 17 ijsbanen krijgen bezoekers een opvouwbare schaats die zij in elkaar kunnen knutselen. Zetten zij deze bij de desbetreffende ijsbaan neer, ontvangen ze sowieso een cadeau van de goedheiligman. Een slimme manier om niet alleen online, maar ook lokaal (en dus dicht bij de schaatsfans) de actie te activeren. 

Sponsorbekendheid verhogen

Het belangrijkste doel van de #zetjeschaats actie is om de (sponsor)bekendheid van de online webshop te vergroten. Als sponsor van Team beslist.nl dragen wij de schaatssport een warm hart toe. De actie vormt een extra stimulans om te gaan schaatsen op ijsbanen. Het is leuk om te zien dat de schaatsbanen en deelnemers heel enthousiast zijn. Met de #zetjeschaats actie willen we de sponsorbekendheid van beslist.nl verder verhogen door een logische koppeling te maken met het schaatsen in een voor beslist.nl zeer relevante periode, aldus Carla Vaandrager, manager sponsoring en activatie bij beslist.nl