Er zijn de afgelopen maanden al meerdere Tinderachtige sport apps uitgebracht. Een app om work-out maatjes te zoeken (Björn Borg), een app om wielrenners in de buurt te koppelen (Niki Terpstra) en tal van andere apps waar telkens het 'vinden van een sportbuddy' centraal staat. Maar wat als je - in plaats van zelf te sporten - vooral graag naar sport kijkt? Wat als je een fanatieke supporter van PSV bent, maar nog niet de liefde van je leven bent tegenkomen? Iemand die net zo veel van voetbal en PSV houdt als jijzelf? De Spaanse Primera División-club Getafe CF denkt een oplossing te hebben: Getafinder! Een app die vrijgezelle voetbalfans bij elkaar brengt. Verder in de opvallende video's: innovatieve bidon laat je switchen tussen sportdrank én water, adidas Futurecraft 3D geprinte schoen, Belgische voetbalbond schakelt topartiesten in en vragenuurtje met Max Verstappen in #ASKMAX33.
Getafinder: matchmaking tussen voetbalfans
De app zou alleen in de buurt van 'Coliseum Alfonso Pérez' - de thuishaven van Getafe CF - werken en is met name bedoeld om voetbalfans aan elkaar te koppelen en de aanwezigheid in het stadion te vergroten.
Innovatieve bidon laat je switchen tussen water én sportdrank
Iedere sporter kent het probleem: je wil gaan sporten, maar je weet nog niet wat voor drank je mee gaat nemen. Kies je voor water of toch een sportdrankje? Twee bidons meenemen is niet altijd mogelijk, waardoor je een (moeilijke) keuze moet maken... Maar wat als je nu beide drankjes in één bidon kan meenemen? Aptonia zegt hier met het 'Double Use System' een oplossing voor te hebben! Bekroond met een eerste prijs op de 'Innovation Awards 2015' van Decathlon (in Frankrijk), ligt de innovatieve bidon binnenkort in de Franse winkelschappen. Met slechts één klik is het mogelijk om te switchen tussen water óf sportdrank.
Adidas Futurecraft: 3D geprinte loopschoen
Een loopschoen gemaakt van 3D geprinte materialen. Met de adidas Futurecraft is het mogelijk om (eenvoudig) een schoen compleet op maat te maken en lijkt adidas een eerste inkijkje te geven in de toekomst van sportschoenen.
Synergie: Topartiesten en Nationale voetbalelftal
Vorig jaar nam de Belgische voetbalbond (KBVB) een veelbekeken video op met de wereldwijde topartiest Stromae. In de video van Ta Fête - dat overigens gebombardeerd werd tot het officiële WK-nummer van de Rode Duivels - maakte de complete selectie zijn opwachting. Een slimme actie van de voetbalbond om in de WK-campagne niet alleen het merk 'de Rode Duivels' te promoten, maar ook een nationale artiest er bij te betrekken. Synergie is namelijk de sleutel tot succes: niet alleen de bond profiteert van de aandacht, ook de artiest lift eveneens mee op het succes. In aanloop naar het EK in Frankrijk is er opnieuw een match gemaakt tussen de muziekwereld en de voetbalbond: in plaats van Stromae zijn dit jaar DJ's Dimitri Vegas en Like Mike bij het voetbalelftal betrokken. Met speciale shows na de wedstrijd - en mogelijk ook een EK nummer? - weet de KBVB opnieuw een slimme link te leggen tussen het voetbal en de muziekwereld (/festivals).
#ASKMAX33: Vragenuurtje met Max Verstappen
Als sponsor van Max Verstappen gaf Exact Business Software fans de mogelijkheid om vragen te stellen de F1-coureur. Via de social media-kanalen stroomden massaal vragen binnen, waarop Exact besloot om een serie van '#ASKMAX33' te maken. In #ASKMAX33 gaat de coureur in op zijn ambities, dromen en verwachtingen, maar ook op de vraag waar hij volgend jaar gaat rijden. De video is helaas niet in de blog, maar hier te bekijken: exact.nl/askmax