Wat kan de sport leren van de data driven marketingstrategieën van Coca-Cola en PepsiCo?

It’s all about data! Op de MarTech Conference in San Francisco laten organisaties zien hoe ze werken met data en hoe ze die gebruiken in in hun marketingproces. Geen enkel (sport)merk of (sport)organisatie kan meer om data heen. Zonder data verlies je snel je relevantie in de digitale marketingwereld en met data bouw je een competitieve voorsprong op. Grote internationale bedrijven als PepsiCo en Coca-Cola hebben hier afgelopen jaren de leiding in genomen. Ze zijn in staat met miljoenen fans te connnecteren en ze weten hoe ze content moeten personaliseren. Peter Sprenger legt in een korte video uit hoe deze twee bedrijven denken, en welke lessen ze hieruit de afgelopen jaren hebben getrokken. 

Eén conclusie wordt tijdens de conference duidelijk: de wereld van 'datagedreven marketing' komt er niet aan, maar die is er al. Steeds meer bedrijven leren hoe ze return-on-investment uit bestaande en nieuwe data kunnen halen. Een fascinerende ontwikkeling die de komende 10 jaar van fundamentele invloed zal zijn op iedere sector. Bekijk de MarTech Conference videoupdate hieronder.

 
Wat kan de sport leren van de data driven marketingstrategieën...

It’s all about data! Op de MarTech Conference in San Francisco laten organisaties zien hoe ze werken met data en hoe ze die gebruiken in in hun marketingproces. Peter Sprenger legt in een korte video uit hoe wereldspelers als PepsiCo en Coca-Cola denken, en welke lessen ze hieruit de afgelopen jaren hebben getrokken. Voor meer achtergrondinformatie: http://www.sportnext.nl/berichten/sport_data_driven_marketingstrategieen_coca_cola_pepsico

Geplaatst door SPORTNEXT op woensdag 23 maart 2016

Is de video niet (goed) te bekijken? Klik dan hier!

ZIE OOK: