De organisatie achter de grootste consumenten elektronica beurs ter wereld, Consumer Electronics Association (CEA), heeft de goedkeuring gegeven om een speciale ruimte te maken voor sport en technologie. Sports Tech Marketplace op de Consumer Electronics Show (CES) moet in 2015 ruimte bieden voor toonaangevende showcases.
Het doel van de Sports Tech Marketplace, gepresenteerd in samenwerking met de Sports & Fitness Industry Association (SFIA), is om uit te lichten hoe technologie door de huidige en toekomstige sportwereld verweven zit. Van 6 tot 9 januari zijn daar de laatste producten, diensten en trends te zien op het gebied van sport en technologie. Daarmee komt het vakgebied voor het eerst in de spotlight van een wereldwijd publiek te staan.
"In de sport wordt steeds vaker gebruik gemaakt van technologie en CES 2015 wordt dé plek waar toonaangevende producten en oplossingen te zien zijn. Sensors, wearables en mobiele technologie zorgen voor de revolutie door real-time informatie te geven om onze doel te bereiken. CES is een pionier en gaat deze opkomende markt in samenwerking SFIA tot leven brengen" aldus Karen Chupka, senior vice president bij de CES.
"Technologie heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan grote innovaties in onze (sport)industrie. We zijn trots om partner te mogen van een organisatie als de CEA en samen de Sports Tech Marketplace te lanceren. Technologie zorgt voor een revolutie in het huidige sportlandschap en dit is nog maar een tipje van de ijsberg. We hopen dat Vegas en de tech-industrie klaar is voor de sportwereld, want wij zijn klaar voor hun!"
De Sports Tech Marketplace gaat onderdeel uitmaken van CES Tech West waar toonaangevende bedrijven de nieuwste technologie op het gebied van lifestyle tonen. Hieronder vallen fitness en health tech, smart home, Internet of Things, sensors, startups en andere organisatie die impact maken op hoe we werken, leven en spelen. In totaal zijn er meer dan 3,500 showcases met de laatste consumenten elektronica te zien op de CES.