SportMarketing & Management goes international!

Op 18 januari vertrok de eerste groep studenten van de opleiding SportMarketing & Management (Hogeschool Rotterdam) voor een internationale studiereis naar Londen & Manchester. Vlak daarna volgden de studiereizen naar Munchen, Vancouver en New York. Maar waarom biedt de opleiding eigenlijk deze internationale reizen aan en wat ondernemen onze studenten allemaal op deze reizen? En wat kan er in de serie blogs de komende week verwacht worden? 

De ambitie van de opleiding SportMarketing&Management op het gebied van internationalisering is groot! Met de internationale studiereizen wil de community sport bereiken dat studenten grensoverschrijdend leren denken en doen en later in het beroepenveld van de sport hun weg kunnen vinden in zowel het binnen- als buitenland.

SMM heeft bewust gekozen voor enkele focuslanden waar veel ontwikkelingen spelen op sport(marketing)gebied en waar de kwaliteit van de Sport(Marketing) Management opleidingen hoog is. Het gaat hier om de landen: VS, Canada, Engeland en Duitsland. In ieder van de focuslanden is gekozen voor maximaal 2 partner universiteiten die de bereidheid hebben om duurzame contacten op te bouwen met onze opleiding.

De internationale studiereis vindt in het derde jaar van de opleiding plaats en studenten kunnen zelf een keuze maken uit de aangeboden bestemmingen. Het programma van deze studiereizen bestaat altijd uit een bezoek aan de partner universiteit met gastcolleges, presentaties en sportwedstrijden in samenwerking met de studenten van deze partneruniversiteit. Daarnaast zijn er bedrijfsbezoeken aan organisaties binnen de sportbranche om kennis te maken met de ‘internationale beroepscontext’. Ook bestaat de reis uit een cultureel onderdeel en een bezoek aan een sportevent.

Volg de komende dagen op SportNEXT de blogs van Hogeschool Rotterdam waarin verslag wordt gedaan van de activiteiten van de studenten in Manchester, Munchen, Vancouver en New York!


Foto: stadiontour Manchester United