Thomas van Schaik over kansen voor de Nederlandse sport(marketing)

Tijdens de derde aflevering van Today at IEG geeft Thomas van Schaik, directeur marketing & sponsoring bij NOCNSF, in een driegesprek met Peter Sprenger en Bob van Oosterhout zijn visie op de belangrijkste ontwikkelingen in de sportmarketing en sportsponsoring. Wat zijn de kansen en trends voor (sport)merken, rechtenhouders en sportorganisaties in Nederland? Hoe kijkt Thomas, vanuit zijn expertise bij NOC*NSF en eerder opgedane ervaring bij adidas, naar enkele quote's en onderwerpen die op de IEG Sponsorship Conference in Chicago voorbij zijn gekomen? Gaan we gouden jaren van sportsponsoring tegemoet? 

Volgens Thomas van Schaik is er veel potentie binnen de Nederlandse sportwereld, maar moet het nodige werk wél verzet worden. Zelf werkt hij langs de lijnen van fan engagement en fandata om de sponsorships van NOC*NSF tot een succes te maken. Twee van in het oog springende initiatieven daarbij zijn TeamNL en de Olympic Experience. 

Maar hoe kijkt de directeur marketing & sponsoring naar quote's van sprekers als good is the new cool, content is the new blacksport is the new religion en experiences are the new things? Kan sport zijn financiële waarde vergroten door op een andere manier met sponsoring om te gaan? Verandert de manier waarop merken hun rechtenpakketten zouden moeten invullen de komende jaren? Dit en meer in de derde aflevering van Today at IEG!

In samenwerking met Triple Double, Sponsorreport, SportsCloud en Create5 hebben we elke dag in het kader van 'Today at IEG' één of meerdere video's over de  33e editie van het IEG Sponsorship Conference in Chicago gepubliceerd. Hieronder zijn alle bijdragen terug te vinden. 

ZIE OOK:

Wil je niets missen over de IEG Sponsorship Conference? Volg de tag #IEG2016 op SportNEXT of bekijk de video's als eerste op onze Facebook-pagina!