Tinder en Manchester City vinden elkaar in unieke samenwerking

Manchester City heeft een match met Tinder. De Engelse voetbalclub kondigt donderdag aan dat het een meerjarige samenwerking aangaat met ’s werelds populairste datingapp. Naar verluidt gaat het om een miljoenendeal tussen de twee partijen. Voor Tinder is het partnership met Man City de eerste, echte kennismaking met de sportwereld.

Tinder wordt betrokken bij zowel het mannen- als vrouwenelftal van City en ook zusterclub New York City FC is onderdeel van het partnership. Hoe de samenwerking er precies uit gaat zien, is nog niet bekend.

Volgens City gaan gebruikers van de dating-app en fans van de Engelse club op verschillende manieren profiteren van de samenwerking. Bijvoorbeeld door toegang tot wedstrijden en Tinder zal aanwezig zijn bij evenementen in het Etihad Stadium. In aanloop naar de derby tegen Manchester United heeft Tinder al de huiskleuren in de app en op social media aangepast naar het lichtblauw van City. Een gigantische zeppelin vloog donderdagochtend over Manchester als startschot voor de samenwerking.

Logische match

Tom Glick, City Football Group’s Chief Commercial Officer, ziet een logische match tussen de voetbalclub en Tinder. "Tinder is een enorm populair platform dat, net als voetbal, elke dag miljoenen mensen van over de hele wereld bij elkaar brengt. Samen met Tinder hebben we een unieke mogelijkheid te onderzoeken hoe we Tinder’s aantrekkingskracht en bereik kunnen combineren met onze globale fanbase om op een nieuwe, grappige en creatieve manier nog meer relaties tot stand te brengen."

Tinder is in bijna 200 landen actief en de app wordt dagelijks door miljoenen mensen gebruikt. David Wyler, Tinder’s VP Partnerships: "Onze gebruikers hebben duidelijk gemaakt dat ze van sport houden en van voetbal in het bijzonder. Dit wordt een game changer."

Pikant

Vorig jaar was Tinder al kortstondig sponsor van Napoli, maar die samenwerking is stopgezet. Pikanter is dat er eerder geruchten de ronde deden dat Tinder zou gaan samenwerken met Manchester United. De datingapp zou de mouwsponsor van United worden. De deal kwam echter nooit rond en nu heeft City toegeslagen.


Headerfoto: Twitter@Tinder