Foot Locker genereerde afgelopen week een hoop publiciteit. De winkelketen lanceerde de nieuwe campagne 'Week of Greatness'. Om de campagne te promoten werden commercials opgenomen met bekende Amerikanen, zoals basketballer Carmelo Anthony en rapper Ja Rule. De reclame met Tom Brady deed echter het meeste stof opwaaien. In de spot neemt de American football-speler 'Deflategate' op de hak.
Brady miste de eerste vier wedstrijden van het nieuwe seizoen in de NFL vanwege een schorsing die hij vorig jaar kreeg opgelegd. De quarterback van de New England Patriots zou op de hoogte zijn geweest en zelfs voordeel hebben gehad bij het gebruik van te zachte ballen in de halve finale van de NFL tegen de Indianapolis Colts in 2015. Brady ging meerdere malen in beroep tegen de schorsing, maar accepteerde de straf uiteindelijk. De zaak kreeg de naam 'Deflategate' en in de deze week verschenen commercial van Foot Locker komt de Amerikaan nog eens terug op zijn schorsing.
In de reclame onderbreekt Brady een gesprek tussen twee mannen en neemt hij Deflategate op de hak. Hij zegt: "Het begint met vragen, vragen worden aannames en dan veranderen aannames in vakanties." Daarmee doelt Brady uiteraard op zijn schorsing van vier wedstrijden, waardoor zijn seizoen in de NFL pas veel later begon.
De commercial krijgt veelal lovende kritieken en het doel van Foot Locker is zeker bereikt. De reclame is op YouTube al meer dan een miljoen keer bekeken en op social media wordt er volop over gepraat.
Bekijk de commercial van Foot Locker met Tom Brady:
Carmelo Anthony
Overigens rekent Carmelo Anthony, basketballer van de New York Knicks, in een andere commercial af met alle kritiek die hij met name via Twitter krijgt te verduren. Ook deze reclame wordt goed ontvangen en is al veelvuldig bekeken.
Bekijk de commercial van Foot Locker met Carmelo Anthony: