Tourmakers ontmoeten, beleven, voelen en maken Le Tour Utrecht mee

De Tour de France ontmoeten, beleven, voelen en meemaken? Dat kan! De projectorganisatie van Le Grand Départ 2015 is op zoek naar 2.500 Tourmakers. Vanaf afgelopen donderdag – 9 oktober - kunnen enthousiaste Tourmakers zich aanmelden. Tijdens de afgelopen Tour de France konden de eerste Tourmakers de unieke belevenis van de grootste wielerkoers beleven tijdens het meerijden in de reclamekaravaan. Nu is de Tour belevenis ook weggelegd voor 2.500 anderen.

Van 1 t/m 5 juli kleurt Utrecht geel met een ploegenpresentatie, de start van een individuele tijdrit van 13,7 kilometer dwars door de stad en een 2e etappe die onder de Dom doorgaat. Met wereldwijd 3,5 miljard TV-kijkers staat Utrecht vol in de schijnwerpers. Dit spektakel kan, net als alle grote sportevenementen, alleen slagen met de inzet van vrijwilligers.

In samenwerking met Randstad gaat de organisatie op zoek naar talenten die aan de slag kunnen als medewerker Techniek, Veiligheid en Mobiliteit, medewerker Marketing en Hospitality en medewerker Activatieprogramma. Kortom genoeg mogelijkheden voor iedereen die ervaring wilt opdoen bij een wereldwijd sportevenement. Flexibiliteit, enthousiasme en gastvrijheid zijn belangrijke eigenschappen van een Tourmaker. En een Tourmaker moet zich herkennen in de kernwaarden van Le Tour Utrecht: persoonlijk, inspirerend, energiek en feestelijk.

Kanshebber voor de gele trui in Utrecht volgend jaar is Tom Dumoulin. Hij helpt mee in de werving van deze Tourmakers. In dit filmpje roept Nederlands beste tijdrijder op om deel uit te maken van deze unieke ervaring.

Lees ook: een werkdag in de reclamekaravaan (door Eva Gerritse)

Lees ook: hoe Utrecht en omgeving kunnen profiteren van de Grand Départ in 2015