Under Armour jaagt op marktaandeel en is klaar voor de volgende stap

Sport is het maximale uit jezelf halen, sport is doelen bereiken die op voorhand onmogelijk leken, sport spreekt de universele taal van doorzetters: "Ik wil en ik zal.." De nieuwe wereldwijde campagne van Under Armour 'I Will What I Want' is in New York groots gelanceerd. Voor het eerst staan geen mannelijke krachtpatsers en spierbundels aan de basis maar elegante dames. Een gewaagde keuze die goed lijkt uit te pakken.

Het gaat goed met Under Armour. Trots toonde CEO Kevin Plank 18-jaar groei, maar liefst 29% procent in het afgelopen jaar. De verwachting voor 2014 is een omzet van $3 miljard. Dat komt niet in de buurt van Nike ($27.8 miljard) maar de stijgende lijn is positief. Om door te groeien gaat Under Armour, kort door de bocht een merk voor krachtpatsers die leven in de sportschool, zich in de toekomst meer positioneren in dienst van atleten. Elegante atleten.

Bij het evenement in New York was onder andere Misty Copeland aanwezig, de balletdanseres die een hoofdrol speelt in een indrukwekkende reclame van 60-seconden. Haar carriere was ook niet bepaald een wandeling over de rode loper. Maar dankzij haar doorzettingsvermogen heeft ze haar plek weten te veroveren. Omgaan met tegengeslagen en blijven doorzetten is de universele kracht van sport en staat aan de basis van de nieuwe campagne 'I WIll What I Want'. Copeland is de eerste sporter buiten de standaard categorieën tennis, rugby en voetbal. Een duidelijke keuze van Under Armour om nieuwe markten aan te boren. Naast Copeland maken ook Lindsey Vonn (alpineskiester), Kelley O'Hara (voetbal) en Sloane Stephens (tennis) deel uit van het team.


"Atleten verwachten vandaag de dag precies dezelfde kwaliteit van sportmerken als de professionele atleten. Onze nieuwe I Will What I Want-campagne verbindt Under Armour aan vrouwelijke atleten en de exceptionele prestaties die zij leveren." Op een speciaal platform (apps en online) kunnen vrouwen professionele sporters volgen en de eigen prestaties analyseren en vergelijken. In 2013 kocht Under Armour het fitnessplatform MapMyFitness (20 miljoen registreerde gebruikers) met meer dan 600 verschillende workouts. Het doel is om de ultieme vrouwelijke fitnesscommunity op te bouwen. Voor Under Armour is het tevens de grootste campagne ooit gericht op vrouwen.

Afbeeldingen: mHealthspot
Bron: mHealthsport - Business Insider - Mobile Marketeer