Under Armour, Puma en Nike pakken uit met sterren in hun nieuwe campagnes

Afgelopen week lanceerden drie grote merken hun nieuwe campagnes. Under Armour presenteerde een nieuw ondershirt met behulp van topspelers uit het rugby. Ook Nike maakte gebruik van de door het merk gesponsorde sterren. Voor de onthulling van het nieuwe shirt van voetbalclub Paris Saint-Germain figureerden David Luiz en Thiago Silva in een filmische promo. Puma pakte ook uit met niemand minder dan Rihanna om een bredere campagne te promoten. We zetten de drie even op een rijtje. 

Under Armour

Under Armour verraste vorige week met een guerillastunt in Londen. Een week voor de start van de Rugby World Cup 2015 (18 september tot 1 november) liet het sportmerk een vlot met scheepscontainers vol nieuwe Under Armour kleding over de Thames varen. Op de containers waren grote posters geplakt met potretten van rugbyspelers uit Wales, Engeland, Ierland, Australië en Canada. Tijdens de vaartocht werd onthuld waar het Under Armour echt om ging: door de posters open te scheuren kwam het nieuwe ondershirt van Under Armour tevoorschijn.

Nike

Ook Nike trok in een nieuw filmpje alles uit de kast. In reacties onder de YouTube-video werd al gesproken over een ‘Nike trailer’ in plaats van een advertentie. Het filmpje in zwart-wit laat in een sfeer van science-fiction, ridders, paarden en kastelen het nieuwe shirt van Paris-Saint Germain zien. Aan het einde van de trailer zijn onder andere David Luiz, Thiago Silva, Blaise Matuidi en Edinson Cavani in dat strakkere voetbalshirt te zien.

 

 

Puma

Het tweede deel van de campange Forever Faster van Puma is meer gericht op het activeren van de consument. Puma focust zich met deze campagne op training. Met de vraag: “What are you training for”? probeert PUMA individuen en teams te motiveren om meer tijd, plezier en energie in het trainen te stoppen.

Bij deze campagne maakt Puma gebruik van de ambassadeurs Usain Bolt, Sergio Agüero, voetbalclub Arsenal en het nationale boksteam van Cuba. In de vorige week gelanceerde video legt Rihanna uit waarom training voor haar zo belangrijk is:

 

 

Als onderdeel van de campagne werd ook een nieuw platform gelanceerd voor consumenten: Puma Pact. Via de PUMATRAC hardloop app en puma.com/training, kunnen consumenten de hashtag #NoMatterWhat delen op social media.