Voetbal Is Business geeft clubs en sponsors ruim baan

Begin dit jaar werd definitief een punt gezet achter het radioprogramma BNR Sportzaken. Nu, ruim negen maanden later, krijgt het programma van Humberto Tan een opvolger in het tv-magazine Voetbal Is Business van SBS6. Afgelopen zondag om 13.00 uur, terwijl de vijfde speelronde van de Eredivisie in volle gang was, werd de eerste aflevering uitgezonden.

In het programma ontvangt presentator Hidde van Warmerdam elke week gasten uit de voetbal- en zakenwereld en wordt hij geflankeerd door sportmarketeer Bob van Oosterhout van sport-marketingbureau Triple Double.

Ajax

Zondag stond in de eerste aflevering Ajax centraal en in de komende uitzendingen komen andere Eredivisieclubs aan bod. Aan tafel zaten naast Van Oosterhout voormalig Ajax-doelman Stanley Menzo en Klaus Vink, advocaat en voorzitter van de Ajax Business Association.
Van Oosterhout gaf tijdens het programma onder meer een inkijkje in de eventuele commerciële gevolgen van het mislopen van het EK voetbal door Oranje en vertelde het verhaal achter Ajax’ legendarische shirtsponsor TDK. Over die periode kon de toenmalige Ajax-doelman Menzo uit eigen herinnering levendig meepraten.

Voetbal Is Business  is niet in de laatste plaats een podium voor sponsors. Het mag dan ook nauwelijks een verrassing heten dat bijvoorbeeld enkele automerken nadrukkelijk de revue passeerden. En ook Ziggo, de huidige shirtsponsor van Ajax, kwam uitgebreid aan de orde. Aan de tafel van Voetbal Is Business worden zaken gedaan, dat wordt in het programma niet onder stoelen of banken gestoken. Ook voor de voetbalfan met een lichte hang naar nostalgie en interesse in een commerciële blik op de sport, heeft het magazine echter het nodige te bieden.