Waarom zou je een tatoeage van Reebok laten zetten?

Een maand geleden schreven we over de extreme campagne Reebok Forever waarbij echte die-hards sponsoring konden winnen door een tatoeage te laten zetten in de vorm van een delta, het nieuwe logo van Reebok. Het is altijd afwachten hoe een dergelijke actie bij het publiek valt, maar bij de Tough Viking Obstacle Race in Gärdet (Stockholm) stonden bijna 100 mensen in de rij. Dit zijn hun verhalen plus beelden.

"Een foto zegt meer dan 1000 woorden, een tatoeage is voor altijd." Niet zo zeer de sponsoring maar meer het rotsvaste geloof in fitness als permanente levensstijl gaf velen de doorslag om een tatoeage te laten zetten. In totaal stonden 94 mensen op de wachtlijst na de Obstacle Run in Zweden terwijl er maar één persoon beschikbaar was om de tatoeages te zetten. In totaal was er slechts ruimte en tijd voor 9 mensen om daadwerkelijk een tatoeage te zetten, voor de overige wordt een eigen evenement georganiseerd.

Vanwaar de overweldigende aandacht? Wat maakt het teken zo speciaal? Het staat bij Camilla Nilsson voor een positieve verandering in haar leven. Een verandering, nieuw tijdperk, waar voeding en fitness aan de basis staan van een gezond leven. Reebok maakt daar onderdeel vanuit, een sterkere betrokkenheid bij het merk bestaat niet. "In 2012 begon ik aan de reis naar een nieuw leven. 100 KG en compleet uit vorm. Ik besloot om mij in te schrijven voor Tough Viking. [...] Ik wilde iets laten doen als symbool voor wat ik heb doorgemaakt. Een grote tatoeage voor een grote verandering. Een symbool voor een nieuwe leven en de herinnering dat alles mogelijk is."

Een mega tatoeage aan de achterkant van haar rechterbeen is het resultaat. De pijn van het zetten is tijdelijk, Reebok is voor altijd. Meer verhalen op ReebokForever.com.