Na vier jaar SPORTNEXT ga ik vanaf 1 mei voor een nieuwe uitdaging bij het marketingteam van Golazo Sports - Like2Run. Michel Dusée, al ruim 2,5 jaar betrokken bij SPORTNEXT NL en BE, neemt mijn rol als communitymanager over. Mijn grote dank gaat in het bijzonder uit naar Gijsbregt Brouwer (Tyrsday), Michel van Troost (Arko Sports Media) en Bob van Oosterhout (Triple Double). Graag deel ik vijf bijzondere momenten van wat in de boeken gaat als mijn eerste baan.
Onze bloggers en columnisten lopen als een rode draad door de ontwikkeling van de community Sportnext. Alweer drie jaar geleden reed columnist Ben van der Burg op eigen houtje de Elfstedentocht. Zijn barre Benstedentocht was in beeld en geluid live te volgen op radio, TV, Twitter, Facebook en Sportnext. De teller staat op bijna 10.000 views, een ongekende klapper voor ons en het laat zien dat Triple-IT zijn tijd (zie Periscope) ver vooruit was.
De jaarlijkse sporttrends van Gijsbregt Brouwer zijn altijd weer een moment om naar uit te kijken. In 2010 spraken we over apps, in 2011 over smart gear, in 2012 over urban sports, in 2013 over buiten is het nieuwe binnen, in 2014 over ontsporting van de sport en in 2015 over snack sporten. De trends geven richting en inspiratie. En niet onbelangrijk: traditionele media zoals TV, radio en krant smullen ervan.
Om bij radio te blijven: BNR Sportzaken was elke zaterdag van 12.00 - 13.00 een genot om naar te luisteren met Humberto Tan, Bob van Oosterhout en een actuele gast uit de sportwereld. Namens SPORTNEXT mocht Gijsbregt Brouwer regelmatig een 'next'-bijdrage leveren over apps, technologie en trends. Een uniek radioprogramma met boeiende gasten, interessante onderwerpen en actuele thema's. Ontzettend jammer dat het niet meer bestaat maar Humberto, Bob en Anne-Greet kennende komt er ongetwijfeld elders een vervolg!
Het platform SPORTNEXT is in vier jaar tijd veel meer geworden dan een blog. Naast de evenementen en het magazine blikken we traditioneel aan het einde van het (sport)jaar terug met video-interviews vanaf de rode loper van het NOC*NSF-gala. Afgelopen jaar hebben we zelfs een bioscoopzaal afgehuurd om een unieke serie eindejaarsinterviews met zes insiders uit te sport op te nemen. Jaap Stalenburg, Ben van der Burg, Patrick Wouters, Guido Klomp, Martin Hersman en Bas van Rens zetten in 15-20 minuten de Nederlandse sport in helder perspectief. Mijn favoriet: Jaap Stalenburg. Dank ook voor de scherpe columns Jaap!
Tot slot het bijzondere evenement wat op het moment van schrijven voor ons nog geen 12 uur achter de rug is: de eerste editie van het Sportfilmfestival Rotterdam. SPORTNEXT presenteerde vrijdagmiddag- en avond de 'Sportfilm van de Toekomst'. GoPro, Youtube, action sports, Red Bull, adidas, Nike, eigenlijk alles wat online video en 'NEXT', is kwam voorbij. Met dank aan partner Rotterdam Topsport en trots om partner te zijn naast RTV Rijnmond, Andere Tijden Sport en de Volkskrant.
Natuurlijk blijf ik betrokken bij Sportnext en zal regelmatig contact hebben met Michel Dusée. Graag wil ik alle bloggers, collega's en partners bedanken voor de fantastische bijdrages en het enthousiasme waarmee ze Sportnext hebben gemaakt tot wat het nu is: het toonaangevende sportmarketingplatform van Nederland en België. Nu is het tijd om de laptop dicht te klappen en naar de Coolsingel te gaan waar 3.500 zenuwachtig kids staan te trappelen voor de start van Kidsrun. Zondag (vandaag) staan ruim 15.000 lopers klaar voor de hele marathon. Dank aan alle lezers voor de trouwe support en graag tot snel bij één van de evenementen van Golazo Sports!!
Arko Sports Media zoekt een ambiteuze communitymanager die graag mee wil bouwen aan de ontwikkeling van gave platformen als SPORTNEXT, Sport & Strategie en Sponsorreport. Ben jij altijd online en heb je een passie voor sport? Neem dan contact op met Michel van Troost via michel.van.troost@sportsmedia.nl!