Wimbledon brengt hoogtepunten van wedstrijden bijna real-time op social media

Wimbledon gaat over twee weken de hoogtepunten van wedstrijden bijna real-time naar de belangrijkste social media (Twitter, Facebook, Youtube en Google+) brengen. De tijd tussen live sport op TV en beeld via social media komen nog dichter bij elkaar te liggen.

De campagne van The All England Lawn Tennis Club (AELTC) is erop gericht het bereik en de doelgroep online te vergroten. Real-time video service Grabyo, bekend van de samenwerking met BskyB bij de Champions League, neemt de distributie op zich. In totaal duren de clips tussen de 30 en 60 seconden en per dag plaatst AELTC tussen de 25-50 clips. De video's moeten aanvullend zijn bij de uitzending. In tegenstelling tot de samenwerking met BskyB worden er geen advertenties rondom de video's getoond.

Lees meer: videoclips met hoogtepunten van Champions League real-time op Twitter bij BskyB

72% van de video traffic bij Grabyo komt via mobiel en laat zien hoe effectief social video content is om een wereldwijd publiek te bereiken. "We zien een enorme piek aan traffic bij het delen van premium content op Facebook, Twitter en Google Plus. Alle content is aanvullend bij de beelden op Youtube, daar moeten video's mensen voor een langere tijd weten te boeien. De samenwerking is bijzonder en spannend omdat we voor het eerst met een grote rechtenhouder aan de slag gaan om real-time video's aan een wereldwijd publiek aan te bieden" aldus Gareth Capon, CEO van Grabyo.

"We stellen elk jaar de uitdaging om Wimbledon fans de best mogelijke beleving te bieden en dat is via TV, radio en online. We kijken uit naar de samenwerking met Grabyo om werelwijd miljarden fans een bijzondere real-time beleving te bieden. De samenwerking helpt ons om het online platform van Wimbledon verder uit te bouwen" aldus Alexandra Willis, Content en Communications Manager bij AELTC.

Bronnen: The Next Web - The UK Sports Network