Zes grote marathons bouwen een gezamenlijk marketingplatform

Zes grote marathons verenigd in World Marathon Majors (WMM) gaan met het bureau Infront Sports & Media een gezamenlijk marketingplatform bouwen. Het marketingplatform wordt gebruikt om kennis en know-how te delen en samen commercieel strategieën in het actieve lifestyle segment te ontwikkelen.

Jaarlijks verwelkomen de World Marathon Majors een gelimiteerd aantal van 240.000 deelnemers uit 125 landen. In totaal staan 7.5 miljoen mensen langs de kant van de weg. De nieuwe consumentensite is in juni online gegaan en het doel is om de fanbase verder uit te bouwen. De World Marathon Majors (Tokyo Marathon, Boston Marathon, Virgin Money London Marathon, BMW BERLIN-MARATHON, Bank of America Chicago Marathon en TCS New York City Marathon) ontvangen gezamenlijk 32.8 miljoen pageviews en 8 miljoen unieke bezoekers op de websites. Op Facebook zijn 475.000 fans en op Twitter 212.000 volgers.

Philippe Blatter, CEO bij Infront over de langdurige samenwerking: "Massa sportevenementen zijn populair en groeien wereldwijd harder dan ieder ander sportsegment. Een geïntegreerd sponsorbeleid biedt exclusieve kansen voor merken om zich te associeren met de meest prestigieuze marathons ter wereld. Daarnaast liggen mogelijkheden voor betrokkenheid en mediabereik op een wereldwijde schaal"

Het platform moet vanaf 2015 online zijn en de betrokken partijen het hele jaar door inzichten bieden voor het (uit)bouwen van de strategie. Infront Sports & Media gaat WMM ondersteunen bij het bouwen van nieuwe gezamenlijk commerciële strategie. Het doel is om de grote marathons stevig en samenhangend te positioneren. De marathon die al eerste gaat profiteren van de gezamenlijke aanpak is Tokyo (22 februari 2015).

WMM in 2014
- Berlijn: 28 september
- Chicago: 12 oktober
- New York: 2 november

WMM in 2015 Tokyo
- 22 februari Boston
- 20 april Londen
- 26 april Berlin
- 27 september Chicago
- 11 oktober New York
- 1 november

Bronnen: Infront - Sportbusiness
Afbeelding (CC): Steve Conger