‘Rule 40’ en de commerciële kansen rond Milaan Cortina 2026
De Olympische en Paralympische Spelen vormen het hoogste podium voor topsport. De wereld kijkt massaal mee naar uitzonderlijke prestaties van atleten. Bedrijven en grote merken maken graag gebruik van de enorme (media)aandacht die de Spelen met zich meebrengen. Ook persoonlijke sponsors van sporters willen in deze periode graag communiceren over hun samenwerking. Dat kan zeker, maar daarbij moeten wel de regels van Rule 40 worden gevolgd, die essentieel zijn om de financiering van topsportprogramma’s veilig te stellen. In dit artikel licht NOC*NSF toe welke commerciële mogelijkheden er zijn rondom Milaan Cortina 2026.
Sponsoring
10 december 2025
Bloggers zijn helemaal vrij in wat ze posten op de social media en hoeven in ruil voor hun blog plek geen tegen prestatie te leveren behalve te doen wat ze altijd al deden het plaatsen van updates over Cleveland Indians op social networks. Om op deze tribune te komen moet je wel geselecteerd worden. Cleveland Indians heeft zelf 10 personen benaderd die op verschillende social media platformen toonaangevend aanwezig zijn voor maximaal bereik. De reacties van bloggers die op deze tribune plaats hebben mogen nemen zijn positief al blijkt er nog wel een probleem te zijn met het verkrijgen van een goede data verbinding om ook daadwerkelijk te kunnen updaten naar social media. Cleveland Indians heeft echter aangegeven te werken aan een privé wifi verbinding voor de bloggers tribune.