What’s New: NFL zet de deur voor gok-industrie op een kier

De National Football League (NFL) heeft de deur voor de gok-industrie op een kier gezet door reclame (met strikte regels) toe te staan. Er mag alleen reclame worden gemaakt in het programmaboekje, op lokale radiostations en op de bovenste ring van het stadion. Ondanks dat de deur hiermee op een kier staat blijft het strenge beleid tegen gokken gehandhaafd.

We remain steadfast in our opposition to the proliferation of gambling on NFL games. There is a distinction between accepting advertising in a limited fashion and gambling on the outcome of our games. Brian McCarthy woordvoerder voor de NFL.

Verder in What's New:

  • Bekerfinale met QR-code op het shirt
  • De vijf social media lessen van Bubba Whatson
  • Premier League viert 20-jarig bestaan met een app  

Franse bekerfinale met QR-code op het shirt
In de Franse bekerfinale had Olympique Lyon een QR-code op de linkerzijde van het shirt. Met de QR code kregen fans toegang tot exclusieve content met nieuws, foto's en video's. Helaas mocht de innovatie niet baten, in de verlenging verloor Olympique Lyon met 0-1 van Olympique Marseille.
(met dank aan Maarten van Seggelen)

Vijf social media lessen van Bubba Watson
Vorig weekend liet Bubba Watson de golfwereld verstelt staan door zijn winst bij de Masters in Augusta. Ook op social media is hij inmiddels ontzettend groot. Vijf lessen die zijn aanwezigheid op social media hebben gemaakt tot wat het nu is.

  1. (Sportief) succes in het echte leven vertaalt zich in succes op social media:
    Buba Watson kreeg na zijn winst maar liefst 71.000 extra volgers.
  2. Oefenen, oefenen, oefenen:
    Bubba Watson is al ruim 2 en een half jaar actief op Twitter, hiermee heeft hij niet alleen in de afgelopen jaren een enorme fanbase opgebouwd maar ook veel ervaring opgedaan. De teller staat inmiddels bijna op 40.00 tweets.
  3. Zoek de interactie met fans:
    Veel beroemdheden posten wel, maar reageren niet op fans. Bubba Watson reageert ontzettend veel, al is het maar om te bedanken.
  4. Wees op meerdere social media aanwezig: Hoewel Twitter echt zijn belangrijkste social media is gebruikt hij ook Facebook en Youtube. Met name Youtube is interessant, daar plaats hij actief video's met persoonlijke tips en tricks.
  5. Wees persoonlijk:
    De afgelopen jaren heeft Bubba Watson veel ervaring kunnen opdoen op het gebied van social media, dat heeft ervoor gezorgd dat zijn persoonlijkheid goed naar voren komt. Mooi voorbeeld hiervan is de reactie bij fans wanneer ze vragen naar de auto op zijn profielfoto. Hij is een grote Dukes of Hazzard fan en laat dit ook regelmatig weten.

Premier League viert 20 jarig bestaan met app 
De Premier League bestaat 20 jaar en om dat te vieren heeft de organisatie een app gelanceerd met daarin 100 video's van klassieke hoogtepunten. Bij elke video zit een quiz vraag en er is de mogelijkheid om prijzen te winnen.