BMW gebruikt de technologie die verwerkt zit in de auto's om Amerikaanse zwemmers te ondersteunen. Normaal gesproken worden de trainingen onderwater al gefilmd en teruggekeken maar nu is het (door de technologie van BMW) ook mogelijk om real-time de inspanningen van de zwemmers af te lezen. Hoe dat in ze werk gaat wordt duidelijk in de onderstaande video.
Developing a first-of-its-kind training technology for Olympic athletes is very exciting for BMW. We’re eager to build upon what we learned from USA Track & Field, and are focused on delivering performance data for USA Swimming to help improve starts and turns - those pivotal moments in a race where Olympic medals are lost and won. - Dirk Rossberg, Head of the BMW Group Technology Office USA
Verder in What's New
Usain Bolt, Londen, Cashless betalen en VISA
Als onderdeel van de VISA Flow Faster campagne is Usain Bolt met een VISA creditcard de strijd aangegaan met het dagelijkse verkeer in Londen. Maar dat het niet meevalt laat de onderstaande commercial goed zien.
Meer details over The Olympic Athletes Hub
Een aantal maanden geleden werd de officiële Olympic Athletes Hub gelanceerd en nu zijn er meer details bekend gemaakt over de activering tussen fans en sporters op het platform. Zo zullen er regelmatig chat sessies worden georganiseerd die zichtbaar zullen zijn op het platform en daarnaast zijn er dagelijks live beelden en een kijkje achter de schermen.
Social media is a catalyst for a much more personal, engaging and fun way to experience an event like the Olympic Games, thanks to social media, London 2012 will ignite the largest online conversation the world has possibly ever seen and heard.