Albert Heijn en de KNVB gaan vanaf 1 juli 2012 een vierjarige samenwerking aan op het gebied van Schoolvoetbal en Oranje. Met het project 'Schoolvoetbal' van de KNVB zijn jaarlijks zo'n 140.000 kinderen betrokken, die samen bijna een vijfde van alle basisscholen in Nederland vertegenwoordigen. Naast het Schoolvoetbal heeft de samenwerking tussen de KNVB en Albert Heijn ook betrekking op het Nederlands elftal en de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal. Voor Albert Heijn is het schoolvoetbal interessant, omdat het nu zijn pijlen beter op het schoolplein kan richten en het aansluit op het huidige beleid omtrent 'gezonde voeding'. De KNVB zocht daarnaast een partner die dicht bij de scholen in de buurt staat en mee kan helpen met het nog groter maken van het evenement.
Volgens Cees van Vliet & Jeroen Pietryga, respectievelijk algemeen directeur en directeur marketing van Albert Heijn, sluit de partnership naadloos aan bij Albert Heijn's doelstellingen:
Albert Heijn wil de persoonlijke supermarkt zijn die midden in de samenleving staat en waar iedereen zich thuis voelt. Naast het stimuleren van 'gezond eten', wat we al jaren doen via bijvoorbeeld het schoolprogramma ‘ik eet het beter’, willen we ook onze verantwoordelijkheid nemen op het gebied van 'gezond bewegen'. Om deze reden zijn we een samenwerking aangegaan met de KNVB, waarin we naast Oranje het 106-jaar oude Schoolvoetbal adopteren en gezamenlijk verder ontwikkelen.
Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB, is tevens in zijn nopjes met deze nieuwe strategische partner:
De samenwerking met Albert Heijn stelt ons in staat om constructief te bouwen aan één van onze maatschappelijke doelen: meer basisscholen mee te laten doen met het schoolvoetbal. De lokale aanwezigheid van Albert Heijn in veel buurten werkt in dit geval versterkend. Kinderen kunnen op deze manier op een leuke en vooral laagdrempelige manier kennismaken met het voetbal. Bewegen en plezier beleven, daar gaat het immers om.
Met dank aan @bovano en @MichelvanG voor de foto's.