Vitesse-fans hebben tot zaterdag 5 mei de mogelijkheid om via Facebook het nieuwe clubkostuum voor het volgende seizoen te kiezen. De fans hebben hier de keuze uit twee pakken, waarbij het kiezen tevens kan leiden tot het winnen van één van de kostuums.
Verder in What's new:
Twitter voetbalclubs goed voor 28 miljoen followers wereldwijd
Sportverenigingen zien steeds meer het belang van social media in en gebruiken het vaker in de communicatie van club. Zo ook bij voetbalclubs waar de website Folos.im een analyse heeft gemaakt van 1197 twitteraccounts van teams wereldwijd. En wat blijkt? Samen zijn deze bijna 1200 teams goed voor maar liefst 28 miljoen volgers! Verder geeft deze lijst een mooi overzicht van het aantal followers bij voetbalclubs onderling. Zo spannen de Spaanse clubs FC Barcelona en Real Madrid de kroon en is de eerste niet-Europese voetbalclub op de 5e plek te vinden (Corinthians). De eerste Nederlandse club, Ajax, is op een 29e plek te vinden met ongeveer 120.000 volgers.
'Het online zetten van zelfgemaakte foto's en video's niet toegestaan op OS in Londen'
Wie de voorwaarden van de ticketverkoop bij de Olympische Spelen in Londen er op na gaat lezen, zal het niet ontgaan: "zelfgemaakte foto's, video's en geluidsfragmenten zijn enkel toegestaan voor persoonlijke of huishoudelijke doeleinden en mogen niet gepubliceerd worden op het internet", Dit houdt in dat het bijvoorbeeld niet toegestaan is om zelfgemaakt video's te delen op Facebook of Youtube. Dit is echter bijna niet meer na te streven, zo zien verschillende bestuurders zelf ook in. Een woordvoerder van Londen 2012 geeft daarom aan dat dit vooral om commerciële doeleinden gaat:
We understand that spectators will want to share their photographs of London 2012 events on social networking sites and we are not looking to stop them from doing this. However we are looking to stop people who seek to use them for commercial purposes. Clarification on this matter will be provided when the tickets are distributed.
Hoe social media de sport veranderd
Zoals eerder aangegeven gaat social media een steeds belangrijkere rol spelen binnen de sport. Om de impact van social media weer te geven, is er op Mashable een infographic verschenen waar een aantal belangrijke ontwikkelingen weer zijn gegeven. Zo blijkt dat 83 procent van de sportfans social media in de gaten houdt tijdens het kijken naar een wedstrijd en dat Real Madrid-spelers Kaka & Cristiano Ronaldo de meest invloedrijke sporters op Twitter zijn.
Disney Pixar speelt met filmtrailer in op NFL Draft
Disney Pixar heeft in Amerika op ludieke wijze ingespeeld op de NFL Draft. De NFL Draft wordt jaarlijks gestart in april en biedt teams uit de Football League de mogelijkheid om op een 'eerlijke wijze' nieuwe talenten te selecteren. In een commercial over de nieuwste film Brave speelt Disney Pixar in op deze drafts en wordt er aan verschillende teams gerefereerd.