Budweiser lanceert augmented reality app voor FA-Cup

Sinds Budweiser sponsor is geworden van de FA Cup, zijn zij gestart met verschillende interactieve acties rond de Engelse beker competitie, zoals live voetbal kijken op Facebook (alleen voor de UK) en de mogelijkheid om te stemmen op 'de speler van de ronde’. Daar kan na deze maand een nieuwe actie aan worden toegevoegd nadat Budweiser de ‘Man of the Match’-app updatete in iTunes. Met de geüpdatet versie is het nu mogelijk om met je smartphone of tablet verschillende Budweiser artikelen te scannen, waarna vervolgens op je screen in 3D een FA Cup zal verschijnen. Eerder bood de app, aan de hand van van verschillende statistieken, al de mogelijkheid om te stemmen op jouw favoriete 'Man of the Match.

Tevens werkt Budweiser samen met TV-zender ESPN aan een branded programmering, waarbij de wedstrijden vanuit een historisch oogpunt worden bekeken. Ik ben door deze ontwikkelingen benieuwd wanneer wij in Nederland soortgelijke campagnes zullen zien. Met een RTL7 als commerciële uitzendpartij van het bekertoernooi, Amstel als hoofdsponsor en Layer als platform is de vergelijking makkelijk te maken. Met een beetje creativiteit zijn hier mooie concepten voor de KNVB te bedenken, al moeten zij er wel voor waken dat het geen blinde kopie van Budweiser en de FA Cup zal worden.