Continental start met EK-campagne ‘iLikeOranje’

Continental, sponsor van de KNVB en partner van de UEFA, start dinsdag met de crossmediale EK-campagne 'iLikeOranje'. Met deze campagne, waar John de Wolf tot ambassadeur benoemd is, staat Oranje centraal en probeert het bandenmerk in te spelen op het Oranje-gevoel. Door middel van een foto-actie via de app en website, acties via social media, het uitgeven van 'I like Oranje'-duimpjes bij dealers en VIP-arrangementen naar het EK, gaat Continental de sponsoractivitatie groots aanpakken.

Komende dinsdag wordt de campagne officieel gestart en zal de website van iLikeOranje de lucht in gaan. Daarnaast wordt er een speciale iLikeOranje-app uitgebracht, die vanaf vandaag gratis te downloaden is in de iTunes App Store. Via de app en de website kunnen gebruikers hun Oranje-foto's insturen, welke voorzien zal worden van een iLikeOranje-duimpje. Wanneer je deze foto vervolgens deelt op social media, maak je daarbij kans op een VIP-reis naar het EK Voetbal in Polen & Oekraïne. 

De campagne zal 360-graden geactiveerd worden, waarbij het bandenmerk zich zowel op consumenten als bedrijven gaat richten. Middels deze actie probeert Continental haar doelgroep beter te bereiken:

"Wij willen ons als Continental blijven positioneren als voetbalsponsor om daarmee onze mannelijke doelgroep te bereiken. Het is voor ons als merk belangrijk om te blijven bouwen aan onze merkbekendheid en voorkeur in Nederland. Voetbal is daarvoor het ideale platform", aldus Ton Coppus (manager Marketing & Communicatie bij Continental).

Naast acties via de app of online, vindt er eind volgende week ook offline een activatie plaats in de vorm van sales promotion. Alle Continental-dealers worden hierbij voorzien van iLikeOranje-duimpjes, welke geplaatst kunnen worden op de autodashboard, bureau etc. Tevens ontvangen ze bij iedere duim een kraslot, waarmee diverse EK-arrangementen te winnen zijn. Op deze wijze tracht het bandenmerk ook bij de dealers de verkopen te stimuleren. De actie wordt verder nog gepromoot via TV-items rondom oefenwedstrijden van Oranje, online-acties, spotjes op Radio Veronica en promotionele acties rondom de Kuip en Arena.

Dit alles moet volgens Cas Biesta (sportmarketeer Triple Double*) bijdragen aan het Oranje-gevoel in Nederland:

"We zijn op zoek gegaan naar een campagnethematiek die aansluit bij ons gevoel van nationale trots en de band met Oranje. Met de campagne “I like Oranje” kunnen fans aan dit gevoel uiting geven, met behulp van de symbolische iLikeOranje-duim afgebeeld op een Continental-band. Dit geldt voor zowel de online als offline activaties."

*Triple Double Sportmarketing begeleidt Continental in haar sponsoring van de KNVB & UEFA en is daardoor betrokken bij de campagne (strategie, conceptontwikkeling en activatie). Naast Triple Double is het fullservice internetbureau Websdesign verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de site, de app en de online strategie.