Nadat diverse bedrijven al hun inhakers op het EK-voetbal bekend hadden gemaakt, was het het wachten op andere inhakers. Na succesvolle campagnes zoals de Heineken Trompet en de Heineken Pletterpet, gooit Heineken het dit jaar over een andere boeg met het Heineken Rugnummer-shirt. Op het shirt, dat vanaf mei verkrijgbaar is bij aankoop van een krat bier, staat aan de voorkant een unieke code gedrukt waarmee diverse prijzen gewonnen kunnen worden. Naast de unieke code heeft Heineken bij het shirt veel op de details gelet: zo bevat het een QR-code aan de binnenkant, een Oranje-leeuw op de borst en in de boord een regel van het Wilhelmus: 'Een prinse van Oranje ben ik, vrij onverveerd'. Eén van Heineken's grootste concurrenten, Jupiler, komt eveneens met een shirt als promotie-actie. Nadat de Belgische bierbrouwerij vorig jaar nog met het 'Jup Holland Jup'-shirt kwam, verschijnen ze dit jaar met een oranje en witte 'supportershirt'.