What’s New: De Canadese atleten zijn klaar voor de Olympische Spelen

De dagen tot de start van de Olympische Spelen tikken weg en als onderdeel van de Olympische campagne “Give Your Everyting” (waarin Facebook een belangrijke rol speelt) is de onderstaande commercial naar buiten gebracht. Deze toont de toewijding en passie van de Canadese atleten.

Verder in What's New:

  • Twitternaam op honkbalhandschoen
  • Beweeg gebouwen met een Nike schoen
  • Manchester City en Nike sluiten partnership

Twitternaam op honkbalhandschoen
Nadat de werper van de Nationals, Drew Storen, een operatie onderging aan de elleboog gebruikte hij social media (en dan met name Twitter) veel om met zijn fans te communiceren. Ter promotie van zijn twitteraccount heeft hij daarom zijn naam op z'n handschoen laten bewerken. Een initiatief wat we nog niet eerder zagen. 

Beweeg gebouwen met een Nike schoen
Als onderdeel van de Nike Free campagne is er een commercial naar buiten gebracht waarin gebouwen bewogen kunnen worden met een Nike schoen. Het kenmerkt daarmee de flexibiliteit van de Nike schoenen waar de Flyknit (met uniek productiemateriaal) een goed voorbeeld van is.

Manchester City en Nike sluiten partnership
Terwijl de titel voor het grijpen ligt heeft Manchester City bekend gemaakt vanaf het seizoen 2013/2014 verder te gaan met Nike. Daarmee komt een einde aan de partnership met Umbro die sinds 2009 shirtsponsor was. Volgens John MacBeath, Interim Chief Executive Officer bij Manchester City vormen de twee partijen een mooie combinatie.

Nike's deserved reputation as the leading global sports brand, its unparalleled R&D capacity, leading global retail distribution networks and award winning marketing capabilities mean that this is a very important step forward in the evolution of Manchester City.