Door de opkomst van de fitnessbranche is de vraag naar informatie en advies steeds groter geworden. Op social media zoals Twitter wordt continue (waardevolle) informatie gevraagd en gedeeld en daarmee is het potentieel voor de fitnessbranche enorm. Wanneer een organisatie in staat is om de enthousiastelingen te koppelen aan experts in de vorm van topsporters dan is het revolutionair in de manier waarop mensen waardevolle informatie en motivatie over fitness tot zich krijgen.
Een groot aantal Twitteraccounts uit de fitnessbranche delen continue waardevolle tips en artikelen over hoe je zo snel mogelijk die perfecte six pack krijgt of gewicht verliest. Zoals bij iedere account, sommige zijn nuttige en andere niet.
Het Nottinghamshire County Council is een campagne gestart (#fittertwitter) waar waardevolle informatie over oefeningen en tips worden gedeeld met de Twitteraars. Ze hebben de hulp ingeroepen van een aantal Britse atleten (waaronder Richard Whitehead) om twitteraars tips en persoonlijk advies te geven. Hierover zei de topsporter:
Ik ben verheugd dat ik hierbij ben betrokken. Het is een uitstekende mogelijkheid voor atleten en coaches om direct in contact te komen met enthousiastelingen en de waarde van (de) sport uit te dragen.
Professionele sporters hebben altijd een enorme invloed gehad op het gedrag van recreatieve sporters. Social media kan hierbij een ingrijpende rol gaan spelen zo getuige deze campagne.
Bron: UKSportsnetwork