Supersterren in de maak met My Time Is Now van Nike

In navolging op de Write The Future-campagne twee jaar geleden heeft Nike afgelopen vrijdag My Time Is Now gelanceerd. In de interactieve Youtube video zitten negen tunnels (ik telde er overigens tien) verborgen die kunnen worden geopend door op het juiste moment op een bepaald gebied met tekst te klikken. Zo neemt Guardiola je mee door de Trainings Academy van Barcelona en brengt Christiano Ronaldo je in topvorm met een speciale workout. Ook Balotelli speelt een bescheiden rol in de reclame, bij The Barber Shop wordt zijn kapsel tiptop in orde gemaakt waarna je zelf aan de slag mag om een gedenkwaardig kapsel te maken. Centrale boodschap is dat de nieuwe generatie met supersterren (zoals Christiano Ronaldo, Gotze en Ozil) er is en jij kan er (van het kapsel tot de kleding) bij horen.

Authentiek en eigentijds
De reclame heeft de kenmerkende sfeer zoals die van jaren geleden met Edgar Davids en Louis van Gaal (It's just a ball.. No! It's Rounder!) of het Braziliaanse elftal op het vliegveld. De reclame daarentegen is interactief en eigentijds doordat je alle tunnels wil openen zit je gefocust te kijken en speel je de video vaak meerdere keren af. In video worden de nieuwe sterren geïntroduceerd met biografieën (inclusief links naar de persoonlijke Twitter en Facebook) waaronder een aantal spelers van het Nederlands elftal zoals van der Wiel en Strootman. Ook Sneijder en van der Vaart mogen natuurlijk niet ontbreken.

De nieuwe ster ben jij
De onderwerpen van de tunnels zijn erg breed. Denk daarbij aan de Trainings Academy van Barcelona (met een rondleiding van Guardiola) en het project The Chance waarmee Nike talenten scout. Maar ook Fuelband en de workout van Christiano Ronaldo (beter bekend als CR7) hebben een eigen tunnel. Met een bezoek aan de kleedkamer waarin het complete assortiment kleding en schoenen te bekijken is en de Barber Shop voor het perfecte kapsel wordt jij de nieuwe ster. Een groot aantal van de tunnels linken daarbij naar een bepaalde sectie van Nike op de Facebook, zo breng je vrienden gelijk op de hoogte dat je de nieuwe man bent die in de gaten moeten worden gehouden.

Vapor en Sonic
Mooie toevoeging is de tunnel met de game character Sonic en de nieuwe editie van de voetbalschoen Vapor. Sonic, vooral bekend om zijn enorme snelheid, racet hierbij door een speciaal Nike level om natuurlijk ringen te verzamelen en zoveel mogelijk meters op de nieuwe Vapors af te leggen.

My Time Is Now
Aan het einde van de video is het duidelijk, je hebt alle stappen doorlopen om een ster te worden en nu is het tijd om je te bewijzen op het veld. Aan de voorbereiding zal het in ieder geval niet liggen.