What’s New: Guerilla Marketing van Bavaria van Youtube verwijderd

Na de marketingstunt van twee jaar geleden bij het WK in Zuid-Afrika waren ook dit jaar weer alle ogen gericht op Bavaria. En nog voordat het EK kon beginnen was de eerste stunt alweer een feit. In een viral verstoort een dame in de nieuwe V Dress de persconferentie van Platini. Inmiddels is de video echter alweer verwijderd door Youtube en/of de UEFA en toont nu de volgende mededeling:

Deze video bevat inhoud van UEFA, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.

Verder in What's New

  • Twitter sluit de eerste partnership met een sportcompetitie
  • Succesvolle Pebble horloge krijgt Runkeeper app
  • Chelsea presenteert bouwplannen voor een nieuw stadion in een oude kerncentrale
  • Chelsea sluit partnership met F1 team

Twitter sluit de eerste partnership met een sportcompetitie
Twitter en NASCAR hebben officieel bekend gemaakt een samenwerking te zijn aangegaan voor de aankomende Pocono 400 race en daarmee is het de eerste samenwerking met een sportcompetitie. Tijdens de race worden de beste tweets en foto's van de coureurs, families, commentatoren, beroemdheden en natuurlijk fans onder de aandacht gebracht via de hashtag #NASCAR. Belangrijke grondlegger voor de samenwerking zijn het grote aantal twitterende fans. Volgens Omid Ashtari van Twitter is de samenwerking met NASCAR een uitstekend experiment om meer te weten te komen over het ontstaan van tweets bij sportfans en hoe deze kunnen worden bijgestuurd. Het ligt dan ook voor de hand daar meer sportcompetities zullen volgen.

Succesvolle Pebble horloge krijgt Runkeeper app
Het Kickstarter project Pebble dat bijna $8 miljoen ophaalde krijgt bij de lancering (verwachting is september) een Runkeeper app. Inmiddels is RunKeeper geïntegreerd in bijna 65 apparaten en apps, maar met Pebble wordt het de eerste zogeheten 'Smartwatch' waarop het populaire fitnessplatform beschikbaar zal zijn. Het is een trend dat steeds meer horloges kunnen synchroniseren met smartphones, maar het plan voor de toekomst is dat het horloge ook stand alone kan werken.

Chelsea plant bouw van een nieuw stadion in een oude kerncentrale
De Londense voetbalclub Chelsea heeft de plannen voor een nieuw stadion gepresenteerd en de locatie is verrassend genoeg de oude kerncentrale van Battersea. Het nieuwe stadion moet een capaciteit krijgen van 60.000 man en de vier kenmerkende pilaren worden daarbij behouden. Hoewel het plan is ingediend benadrukt de woordvoerder van Chelsea dat het nog lang niet definitief is.

Chelsea sluit partnership met F1 team
Naast de bouwplannen heeft de kersverse winnaar van de Champions League en de FA Cup, Chelsea, een partnership aangekondigd met het Formule 1 team Sauber. De partnership betekend concreet dat het logo van de Londense club zichtbaar zal zijn op de wagen en op de schermen bij interviews. CEO van Chelsea, Ron Gourlay zei het volgende over de samenwerking.

Dit is een innovatieve samenwerking dat de Londense club op een ongekende manier zal linken aan een F1 Team. Het brengt twee van de grootste sportwerelden en hun fans samen. Voornamelijk in Azië waar de Formule 1 enorme TV aandacht geniet.