Puma lanceert deze zomer de evoSPEED-schoenlijn, waarmee het zich richt op vijf verschillende sporten: hardlopen, motorsport, cricket, voetbal en golf. Het doel van Puma is duidelijk: samen met Usain Bolt (sprinter) en de sporters Fernando Alonso (F1 Courreur), Sergio Aguëro (Manchester City), Ricky Fowler (Golf) en Yuvraj Sing (Cricket) elke sport sneller te maken. Dit is mogelijk doordat de evoSPEED-schoenen gemaakt zijn van de allerlichtste materialen (onder andere dunne microvezels) en ontwikkeld zijn in samenwerking met sprintkampioen Bolt.
"Got 10 seconds or less? Good. Meet the PUMA evoSPEED Collection. It’s worn by athletes who approach their sport differently and is infused with the speed of the World’s Fastest Man, Usain Bolt. All shoes adapt a “light, fit, and flex” philosophy to the worlds of running, motorsport, golf, football, and more. Wear them. Train in them. Work on your victory dance in them. Thanks for your time."
Hoewel de slogan 'everyone can bolt' goed blijft hangen, lijkt een goede activering van de campagne nog te ontbreken. Puma is nog enkel bezig met het promoten van de schoenen en lijkt zich niet te buigen over de consumenten die de schoenen al hebben aangeschaft. Of dit pas gestart wordt als de schoenen in de winkel liggen (vanaf 1 juni) is de vraag, maar dat er hier kansen voor Puma liggen lijkt me duidelijk. Worden er bijvoorbeeld nog uitdagingen ontwikkeld of wordt er op Facebook een 'wie is de snelste'-competitie gehouden? Ik ben in ieder geval benieuwd!