Sportfans gebruiken steeds meer social media om op de hoogte te blijven van hun favoriete sport, club, team en spelers. Een recent onderzoek van Perform toont aan dat 26 procent van de Amerikaanse sportfans social media gebruikt om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Vorig jaar was dit nog 15 procent. Daarnaast gebruikt 22 procent de mobiel om het laatste nieuws binnen te krijgen, in 2011 was dat nog 13 procent. Fans tussen de 25 en 34 jaar maken (met 35 procent) het meest gebruik van de mobiel, bij 18 t/m 24 jaar is dit 28 procent en bij 35 tot 44 jaar is dit 15 procent. Gemiddeld consumeren sportfans 8 uur per week sport gerelateerd nieuws.
Opvallend is dat slechts 33 procent Twitter gebruikt terwijl 65 procent afstemd op Youtube en maar liefst 89 procent gebruikt Facebook. Naast Facebook en Youtube is het (live) streamen van videos één van de winnaars van het onderzoek. Tweederde van de fans gebruik internet om sport te volgen, 45 procent daarvan kijkt weleens naar live streams van bijvoorbeeld evenementen. Negen van de tien doet dit via de officiële kanalen. Maar welke content is interessant?
De meest populaire content op social media komt met 51 procent van de teams en competities. Verder gebruikt 48 procent social media om toegang tot video's met hoogtepunten te krijgen, 46 procent om individuele spelers te volgen en 35 procent om toegang te krijgen tot nieuws of interviews.
Bron: Mashable