4 inhakers uitgelicht

Er zijn de afgelopen dagen (online) tientallen inhakers geweest op het verlies van Oranje tegen Duitsland. Van de wielklem op de Duitse spelerbus (Heineken) tot de parodie op de reclame van Wesley Sneijder (Liptonice) die (opgezet door Bart van Merwijk) massaal werden gedeeld. Een viertal sprongen eruit en Gonnie Spijkstra (inhaak-expert) licht ze toe. De waarschuwing bij de laatste inhaker is inmiddels zelfs al uitgekomen.

Duitse spelerbus krijgt wielklem – Heineken
(Orgineel 112.000 keer bekeken, Eredivise Live 34.000 keer bekeken)
Geweldig idee en ook goed uitgewerkt, past helemaal in het sentiment van wij tegen de Duitsers, en dat sentiment was extra relevant dit jaar. Alleen hebben we de Duitse medewerking zondag nog wel even nodig! Het filmpje heeft ontzettend veel media-aandacht gehad. Goed voor Heineken! Toch vraag ik mij af of het filmpje echt is. De beelden zijn wel heel schokkerig en de timing klopt precies.



Via Twitter

Mannschaft bellen – T-Mobile 
Geniaal. Het is natuurlijk fantastisch als je zelf kunt helpen om de tegenstander dwars te zitten. En zeker als het de Duitsers zijn. Het nummer heeft het even gedaan, en daarna heeft het Metalist hotel al snel iets geregeld waardoor je er niet meer doorheen kwam. Het hotel heeft in ieder geval last gehad van de actie, al vraag ik me af of de Mannschaft er iets van heeft meegekregen. Maar: heel ludiek en vernieuwend! Kanttekening is wel: T-Mobile is toch een Duits merk?

Via Twitter

Parodie Bavaria Babe - Carlsberg Babe 
Deze circuleerde ook tijdens het WK 2010 al online, toen natuurlijk meteen als reactie op de Bavaria Babes. Wel erg grappig natuurlijk, vooral omdat het appelleert aan de grote, boze sponsor en de grote, boze UEFA van wie de kleinere merken niets mogen doen.

Via Twitter

Bart van Merwijk - Liptonice
Elk merk dat iets belooft, kan de bal terug verwachten. De Welpies werden in 2008 massaal teruggebracht nadat de kwartfinale tegen Rusland werd verloren. Het is heel makkelijk om je frustratie te botvieren op een merk dat belooft dat hun gadget geluk brengt. Wees op je hoede C1000.

Via Twitter

C1000
De waarschuwing is inmiddels werkelijkheid geworden. Er is door Edwin Evers bij Radio 538 een parodie verzonnen op het nummer van C1000.